Așteptarea a luat sfârșit: Se digitalizează IMM-urile cu 100.000 de euro. Se dă startul pentru banii din PNRR

foto pexels
foto pexels

Se dau bani pentru digitalizarea IMM-urilor. 

Alegeri prezidentiale 2024

Prin PNRR, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene va asigura până la 100.000 de euro grant pe întreprindere pentru digitalizarea IMM-urilor, sprijinindu-le astfel în adoptarea tehnologiilor digitale. Beneficiarii sunt IMM-uri înființate în baza Legii nr. 31/1990 republicată privind societățile, Legii nr. 1/2005 republicată privind organizarea și funcționarea cooperației, respectiv OUG nr. 6/2011 actualizată pentru stimularea înfiinţării şi dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii debutanţi în afaceri, aprobată cu modificări prin Legea nr. 301/2011, care au sediul social în România.

Valoarea alocată acestui apel este de 347,50 milioane euro, iar cei care vor să beneficieze de aceste fonduri în vederea digitalizării mai au doar câteva zile până la startul începerii depunerii de proiecte. 

Calendar orientativ privind apelul de proiecte:

Data și ora de începere a depunerii de proiecte: 01.02.2023, ora 10.00

Data și ora de închidere a depunerii de proiecte: 31.03.2023, ora 24:00

Perioadă etapă evaluare proiecte: 01.04.2023 – 31.05.2023

Solicitările de finanțare vor fi transmise on-line prin utilizarea platformei pentru depunerea proiectelor de investiții finanțate în cadrul Planului Național de Redresare și Rezilență și poate fi accesată la următorul link: https://proiecte.pnrr.gov.ro.

Prin noul Ordin, MIPE aduce actualizări în etapa de pregătire a proiectelor, dar și în cea de evaluare, contractare și implementare, precum: 

- Se modifica perioada de durabilitate de la 5 (cinci) ani, la 3 (trei) ani;

- Se stabilește introducerea anului 2022 ca bază de raportare si evaluare a indicatorilor economici;

- Se introduce posibilitatea de a prelungi perioada de implementare a proiectelor cu maximum 6 luni. 

Prin acest proiect și banii pe care fiecare IMM i-ar putea atrage prin PNRR, aceștia și-ar putea crea o imagine online, în vederea promovării afacerii și vânzării. Desigur, există întotdeauna și varianta înrolării rapide și facile într-un marketplace, respectiv o platformă de e-commerce. Una românească ajunge la zeci de mii de comercianți, cu șansă de vânzare nu doar în România, ci și în țări din Europa Centrală și de Est. Printre state, se numără Bulgaria sau Ungaria. 

Totuși, se pare că în România, în era tehnologiei, IMM-urile românești sunt sceptice cu privire la potențialul real adus de digitalizare și prezență online. Prin urmare, astfel de finanțări le oferă șansa inclusiv celor mai sceptice să își dezvolte afacerile accesând beneficiile economiei digitale. Acest context vine și în ceea ce privește locul ocupat de România în DESI (Digital Economy and Society Index), respectiv ultimul. 

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel