Câteva idei spre Nicolae Ciucă după dezbaterea de la Antena 3 CNN.
Nicolae Ciucă are o „voce prezidențială” după standardele americane. În contextul american, o „voce prezidențială” este o combinație de ton, intonație, stil și capacitate de comunicare care inspiră încredere, autoritate și carismă – trăsături asociate unui lider național. Aceasta include nu doar calitățile fizice ale vocii, dar și abilitatea de a transmite un mesaj clar și puternic.
O voce prezidențială are un timbru rezonant și adesea grav, ceea ce inspiră putere și maturitate. Acest tip de voce are tendința de a atrage atenția și de a inspira respect, elemente esențiale pentru un lider. În discursurile americane de succes, ritmul este controlat, fără grabă, cu pauze atent plasate pentru a accentua ideile importante. Pauzele strategice permit ascultătorilor să absoarbă mesajul, oferind în același timp candidatului un aer de calm și control.
O voce prezidențială în stil american are acel element intangibil de carismă, care captează și menține atenția publicului. Lui Nicolae Ciucă nu i se taie glasul, „nu-l apucă nervii”, merge pe calmitate, ce se așteaptă practic de la un lider.
Persoanele cu trăsături „baby face” sunt adesea percepute ca fiind prietenoase, binevoitoare și de încredere. Acest lucru poate ajuta un candidat să pară empatic și deschis față de nevoile oamenilor, trăsături valoroase într-un lider.
Datorită asocierii trăsăturilor faciale tinerești cu sinceritatea, un astfel de candidat poate părea mai autentic și mai transparent, ceea ce contribuie la încrederea publicului. Un „baby face” poate sugera că persoana este mai puțin coruptibilă sau că provine dintr-o „nouă generație” de lideri.
Trebuie remarcat că dezbaterea a fost într-un context prietenos, adică alături de membrii de partid și susținători care îl aplaudau și îl încurajau, a fost cumva pe „teren propriu”.
Prestația de la Antena 3 CNN pare că îl ajută să recupereze din zona electoratului propriu, dar este greu de crezut că a capturat din alte bazine, cum ar fi cel progresist care nu prea se uită la televizor și, de asemenea, nu prea a avut mesaje pentru acest tip de public. Dar pentru turul întâi poate că este suficient.
Este de așteptat ca acei candidați care au partide în spate să crească pentru că au structuri foarte importante în teritoriu. Se activează electoratele mainstream pe măsură ce se apropie alegerile.
În schimb, candidații care au în spate partide mai mici sau deloc, se mai diluează. Cei cu partide mari încep să crească. De asemenea, a dovedit că știe să vorbească și în limba engleză. A folosit orice calitate pentru a-și arăta atuurile în lupta cu alți candidați la prezidențiale.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu