Gigantul american de telecomunicații AT&T, cea mai mare astfel de companie a lumii, încheie un contract cu Discovery.
Conform BBC, contractul s-ar ridica la 150 miliarde dolari și ar aduce sub aceeași umbrelă canalele de televiziune Discovery și cele mai mari studiouri de film de la Hollywood, fiindcă AT&T deține CNN, HBO sau Warner Bros din 2018, în urma achiziției de 108,7 miliarde dolari.
Înțelegerea va garanta apariția unui nou serviciu de streaming pe o piață foarte aglomerată. „Este o luptă a serviciilor de streaming, iar AT&T face o nouă mutare ofensivă pentru a deține și mai mult conținut în lupta cu Netflix, Disney și Amazon”, a transmis analistul Dan Ives. „Achiziția Time Warner și bijuteria HBO a fost primul pas cu Discovery – o dublă dovadă a acestei inițiative de streaming”.
Contopirea ar urma să creeze o nouă companie, separată de AT&T, ce va valora în jur de 150 miliarde dolari, inclusiv datoriile. În prezent, valoarea Discovery, inclusiv datoriile, se ridică la 30 miliarde dolari.
Înțelegerea din prezent ar urma să combine Warner Bros. Entertainment, marea forță a cinematografiei, și emisiunile semnătură ale Discovery din domeniile casă și grădină, gătit, natură și știință. HBO și HBO Max, canale deținute de WarnerMedia, au în total în jur de 64 milioane abonați la nivel mondial, în timp ce Netflix are 208 milioane abonați, iar Disney+ stă în jurul pragului de 100 milioane abonați în întreaga lume.
Când AT&T a cumpărat Time Warner acum trei ani, compania plănuise să creeze un gigant media și tehnologic care combina atât conținutul, cât și distribuția. Totuși, această abordare a fost una foarte scumpă fiindcă compania își împrospăta infrastructura de servicii wireless pentru consumatori. Recent, AT&T a adăugat o datorie de 14 miliarde dolari pentru a finanța cumpărăturile din domeniul wireless. Astfel, achiziția Discovery este cea mai nouă metodă de a scăpa de aceste îndatoriri.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu