Atenție dacă ai card bancar la Raiffeisen! Te poți trezi că nu îl mai poți folosi.
Să ai card la Raiffeisen Bank este o aventură de... logistică. Dacă îți expiră cardul, trebuie să știi că începe carnavalul. Am văzut că scrie pe el că este valabil până în decembrie 2021. Merg la o agenție la începutul lunii noiembrie, întreb de unde îl pot ridica și mi-a s-a spus că îl voi primi acasă. Că aceasta este noua procedură de când cu pandemia. Întreb dacă îl mai pot folosi și în decembrie din moment ce expiră în decembrie și ei îl trimit prin curier la finalul lunii decembrie... Mi-a spus că da, pot să transfer bani dintr-un cont în altul, să scot bani de la bancomat, să plătesc la supermarket, dar când vine vorba de cumpărături online și de plătit facturi online, nici vorbă. Am întrebat totuși care este problema dacă este pandemie? Nu mai poți veni la bancă? Mi s-a zis: „pentru a evita aglomerația”.
În urmă cu o săptămână, sun în call center la Raiffeisen Bank să întreb dacă mai vine cardul pentru a face tranzacții online, printre care plătirea facturilor. După o oră de stat cu Ana, operatorul virtual care îți pune muzică în așteptarea unui angajat care să preia apelul, mi-a răspuns un tânăr. A venit cu un răspuns: „cardul vine după a doua jumătate a lunii decembrie”. Am întrebat cum să fac totuși să-mi plătesc facturile online. M-a pus să aștept încă vreo zece minute și a venit cu soluția-miracol: „vă duceți la un bancomat, scoateți orice sumă, introduceți PIN-ul, astfel încât să se reactiveze cardul care expiră în decembrie și apoi veți putea plăti facturi online până vine noul card”. Zis și făcut: doar că nici soluția lui nu a mers. Omul era mai debusolat ca mine.
Paradoxul, nu? Raiffeisen trimite acasă cardul și nu te mai lasă să-l ridici din agenții, pentru a evita aglomerația de la bănci în pandemie, dar astfel te trimite să-ți plătești facturile la ghișee, din moment ce cardul este expirat, în loc să le poți plăti, liniștit, din confortul propriului fotoliu.
Este de noaptea minții să-ți expire cardul în decembrie, iar tu să nu-l primești pe cel nou încă de la finalul lunii noiembrie. Este 15 decembrie, iar Raiffeisen Bank nici acum nu a trimis cardul. De fapt, nici nu mi-a spus o dată anume când mi se va face livrarea. Mi s-a spus să... aștept. Așa că atenție dacă vă expiră cardul și sunteți la această bancă! Veți fi în imposibilitatea să vă plătiți facturile online sau, pur și simplu, să cumpărați orice online.
De asemenea, trebuie să fii atent: dacă ai schimbat adresa în ultimii cinci ani și nu ai notificat banca, Raiffeisen va trimite cardul la adresa declarată inițial când ți-ai făcut cardul. Tocmai de aceea era mai bună procedura de a-ți ridica personal cardul de la o agenție a băncii pentru că oamenii uită, de cele mai multe ori, să anunțe că și-au schimbat adresa și se pot crea încurcături.
Banca a luat decizia transmiterii cardurilor comerciale de debit sau de credit, prin curier, la adresa de corespondență sau, după caz, în lipsa acesteia, la adresa de domiciliu a utilizatorului de card. Banca va considera ca valabilă ultima adresă de corespondență sau domiciliu, după caz, declarată băncii la cea mai recentă actualizare a datelor efectuată de utilizatorul de card. De asemenea, va transmite prin curier și PIN-urile aferente cardurilor noi și celor reemise; pentru cardurile reînnoite se menține PIN-ul existent.
Abia în cazul în care cardul nu poate fi livrat la adresa din baza de date a băncii, acesta va fi redirecționat către o agenție a băncii, de unde poate fi ridicat personal de către utilizatorul de card.
UPDATE: La 30 de minute după publicarea acestui articol, am primit SMS prin care am fost înștiințată că astăzi voi primi cardul prin curier, după cum puteți vedea în mesajul de mai jos:
UPDATE: După 15 zile de la expirare, cardul a fost transmis prin curier, după redactarea acestui articol.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu