Infractorii cibernetici care vizează criptomonedele concep constant noi modalităţi de a exploata utilizatorii nepregătiţi, inclusiv pe cei care vizează comercianţii peer-to-peer (P2P).
O tactică care a câştigat teren este înşelătoria ”Paid-but-Canceled” (Plătită, dar anulată), trag un semnal de alarmă reprezentanţii unei platforme de tranzacţionare a monedelor digitale.
Potrivit unei analize publicată miercuri, escrocheria ”Plătită, dar anulată” reprezintă o schemă frauduloasă în care vânzătorii de criptomonede ”peer-to-peer” conving cumpărătorii să își anuleze comanda, după ce aceştia din urmă au efectuat deja plata.
Etapele unei astfel de acţiuni încep cu promovarea ofertei, în care ”vânzătorul” postează un anunţ pe o piaţă P2P. Este dispus să vândă criptomonede la o rată foarte atractivă. Apoi, are loc iniţierea tranzacţiei, în care un cumpărător nepregătit transferă plata în contul ”vânzătorului”.
”În acest moment, escrocul poate solicita numărul de telefon al cumpărătorului, contactul WhatsApp sau Telegram sau poate cere cumpărătorului să-l contacteze”, subliniază specialiştii.
O a treia etapă în tot acest circuit se referă la convingerea cumpărătorului pentru a îşi anula comanda. Printre motivele infractorului se poate afla o eroare în tranzacţie sau faptul că trebuie să reiniţieze tranzacţia din anumite motive.
Ulterior, survine anularea comenzii pe platformă fără a primi criptomonede sau a-şi recupera banii, iar odată anulată comanda, escrocul dispare cu banii cumpărătorului, lăsându-l fără recurs, notează sursa citată.
Ulterior, survine anularea comenzii pe platformă fără a primi criptomonede sau a-şi recupera banii. Odată anulată comanda, escrocul dispare cu banii cumpărătorului, lăsându-l fără recurs, notează sursa citată. 'Un scenariu obişnuit este ca escrocii să trimită mesaje pretinzând probleme de plată şi cerând cumpărătorilor să-şi anuleze comenzile sau să contacteze un număr extern pentru asistenţă.
Odată contactaţi, ei îi conving pe cumpărători să anuleze comanda. O variaţie uşor diferită a aceleiaşi fraude este ca vânzătorii de criptomonede să solicite numerele de telefon ale cumpărătorilor după plată, pretinzând că au nevoie de ele pentru a verifica comanda.
Vânzătorii ar solicita apoi cumpărătorilor să îşi împărtăşească datele de contact. Ei contactează apoi cumpărătorul offline, convingându-l să anuleze comanda sub false pretexte. În ambele cazuri, rezultatul este acelaşi: cumpărătorii, care au efectuat deja plata, nu mai văd niciodată nici banii lor, nici criptomonedele pe care credeau că le cumpără”, se arată în analiza de specialitate.
Conform experţilor, singura modalitate prin care infractorii pot finaliza escrocheria este să convingă cumpărătorii să anuleze comanda. Pentru a evita astfel de situaţii neplăcute, este important să nu anulaţi niciodată o comandă după ce aţi efectuat o plată, până când nu aţi confirmat că rambursarea a fost creditată înapoi în contul dumneavoastră.
De asemenea, este nevoie de atenţie la ceea ce pretind vânzătorii, mai ales dacă apar oferte prea bune pentru a fi adevărate, iar în cazul în care devine ceva suspect trebuie ca problema să fie raportată echipei de asistenţă din cadrul Binance.
Mai mult, se recomandă păstrarea conversaţiilor pe Binance, privind tranzacţiile P2P, cu scopul de a asigura integritatea şi, mai ales, nu trebuie împărtăşite informaţiile de contact. Binance este liderul mondial în materie de ecosistem blockchain şi furnizor de infrastructură pentru criptomonede, cu o suită de produse financiare care include cea mai mare bursă de active digitale în funcţie de volum, notează Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News