Manevrele agresive în trafic urmează să fie aspru sancționate, dar nu la fel de aspru ca-n state mult mai conștiente de riscul pe care-l aduc aceste manevre, care merg cu acuzațiile până la tentativă de omor.
Codul Rutier ar putea fi modificat în 2022 special pentru șoferii care conduc agresiv. Ei ar urma să fie aspru sancționați. O manevră periculoasă ar urma să aducă amenzi cuprinse între 1.305 și 2.900 de lei.
Citește aici ce se înțelege prin comportament agresiv al șoferilor: Șoferii agresivi în trafic, amenzi între 1.305 și 2.900 de lei. Flash-urile, schimbarea succesivă a benzilor, nepăstrarea distanței, claxonatul repetat, sancționate
Emil Gâtej este doctor în psihologie, specialist în siguranță rutieră și conducere defensivă. El a explicat, la Digi24, în contextul manevrelor agresive ale șoferilor, ce ar urma să fie sancționate, că multe state europene au înțeles deja de mult timp importanța educației rutiere și acțiuni precum claxonatul și flash-urile, ce ”împing” șoferul de pe bandă, sunt aspru taxate. ”Claxonatul și flash-uri, așa cum le numim, adică împinsul de la spate al cuiva, în foarte multe țări civilizate, care au înțeles de mult importanța reglementărilor, sunt considerate... (n.r. agresive), mergând până la acuzația de tentativă de omor. Un claxon sau un flash, stimuli agresivi, constituie un împins de la spate. Gestul psihologic al claxonatului este foarte bine să fie prevăzut și sancționat pentru că este un mijloc pe care șoferul agresiv îl folosește pentru intimidare. Mediul ostil pe care-l creează în trafic îi face pe cei mai puțin pricepuți, pe începători, care nu au experiența acestor gesturi, să greșească și, uneori, greșelile acestea pot fi fatale” a explicat Emil Gâtej.
Specialistul în siguranță rutieră și conducere defensivă a subliniat că ”întrebarea este cum se vor aplica sancțiunile, pentru că aceste comportamente definite ca agresive sunt greu de surprins. Nu știu cine le va surprinde, pentru că, în momentul de față, camera de bord și dovezile pe care așa-numita victimă le-ar putea oferi nu sunt luate în calcul”. O soluție ar fi polițiștii în civil, în trafic, fără semnale acustice sau inscripții pe mașină, subliniază Emil Gâtej.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News