Șoferii vor trebui să fie foarte vigilenți deoarece în Codul rutier a fost introdusă o nouă contravenție, reglementare care se va aplica începând cu data de 27 februarie 2022 iar amenzile vor fi foarte mari.
Ordonanța Guvernului 1/2022 spune că: ”nerespectarea obligației de a menține permanent curate parbrizul, luneta și geamurile laterale ale autovehiculului, tractorului agricol sau forestier, dacă prin aceasta se restrânge sau se estompează vizibilitatea în timpul mersului”.
Cei care vor fi surprinși de polițiști că nu respectă această nouă reglementare vor risca amenzi încadrate în clasa a III-a de sancțiuni, ceea ce înseamnă între șase și opt puncte de amendă, adică sume cuprinse între 870 și 1.160 de lei.
O problemă a noii reglementări este însă că nu a fost definit precis termenul de ”geam murdar”.
Codul rutier a suferit mai multe modificări, OG 1/2022 a introdus sancțiuni pentru șoferii agresivi în trafic. Ordonanța impune pentru astfel de abateri amenzi cuprinse între 580 de lei de 725 de lei, plus suspendarea dreptului de a conduce pentru o perioadă de 30 de zile.
Documentul înăsprește și pedepsele pentru încălcarea regulilor pe autostradă. Astfel, circulația nejustificată pe banda de urgență se pedepsește cu amendă cuprinsă între 1.305 de lei și 2.900 lei. În plus, se reține permisul de conducere pentru 90 zile sau chiar 120 de zile dacă șoferul întoarce sau merge înapoi pe autostradă.
Citește și: COD RUTIER 2022. Şoferii agresivi, sancţionaţi din 1 februarie. Ce NU mai ai voie să faci
Potrivit ultimelor schimbări ale Codului Rutier, nu pot șofa cei care au afecțiuni respiratorii și cardiovasculare. Excepții: cei pentru care medicul susține că sunt apți să conducă. Cei care suferă de epilepsie pot conduce o mașină doar dacă sunt monitorizați timp de cinci ani și nu au nici o criză în tot acest timp. De avizul medicului vor avea nevoie și șoferii care au probleme renale grave, un handicap locomotor sau cei care suferă de apnee în somn.
Medicul pneumolog Cristian Cojocaru, de la Spitalul de Pneumoftiziologie Iași, preciza pentru DCNews: ”Înseamnă, de fapt, niște pauze respiratorii care se produc în timpul somnului, iar aceste pauze au repercusiuni importante asupra activităților din timpul zilei, pe de o parte, adică determină un grad de somnolență diurnă, și pe de altă parte, determină tulburări cardiovasculare, dar și neurologice. Dacă vorbim despre cei care conduc mașina, există și aici un risc foarte important, somnolența fiind principala cauză de accidente rutiere la nivel mondial”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News