Asociația Berarii României a elaborat un raport care arată piața berii este în scădere cu 5% în 2022. În același timp, sectorul HoReCa nu a reușit să recapete nivelul anterior pandemiei, așa cum arată ultimele informații.
Românii s-au abţinut de la bere anul trecut. Asociația Berarii României a publicat un raport care arată ce se întâmplă pe piața din România. Concret, datele analizate de către instituție relatează că vânzările au scăzut cu 5%, iar domeniul HoReCa nu a reușit să recapete nivelul anterior pandemiei, așa cum confirmă zf.ro.
Berarii României arată într-un raport de analiză că vânzările de bere au scăzut cu 5% în România în 2022. Concret, tranzacțiile au ajuns la 15.8 milioane hl, iar în paralel, sectorul HoReCa a rămas sub nivelul de dinainte de pandemie. El era de aproximativ 15-20%, iar anul trecut a crescut doar cu un procent față de 2021.
De remarcat că anul trecut a fost unul provocator pentru industrie, având în vedere inflația record, costurile crescute pentru materiile prime și ambalaje, prețurile explozive pentru energie și combustibili și nu numai. În ciuda tuturor limitărilor, piața berii rămâne un factor important pentru economie și consumatori. 2022 este şi primul an în care numărul producătorilor de bere scade, pe fondul crizei economice, la 90 de firme, faţă de 93 în 2021.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu