Mircea Geoană a spus că vizita la omul de afaceri Sorin Ovidiu Vîntu a fost folosită mai degrabă ca un pretext. Acesta a zis că în opinia sa mult mai interesant este cine a avut interesul să urmărească un candidat la prezidențiale.
Preşedintele Comisiei de anchetă, Mihai Fifor a precizat săptămâna trecută că, după audierea lui Mircea Geoană, sunt aşteptaţi la comisie secretarii de stat din Ministerul de Interne din 2009 - Mihai Capră, Marian Tutilescu, Dan Fătuloiu, alături de Ana Maria Pătru, fostă vicepreşedintă a AEP.
Declarațiile lui Mircea Geoană:
- modul de operare din 2009 a fost coerent, profund imoral
- vizita la Vîntu a fost un pretext folosit cu un impact dovedit. Cred că este mai interesant de văzut cine stătea pe urmele unui candidat prezidențial cu o noapte înainte făcând astfel de poze. Cred că este mai interesant de aflat pentru o eventuală investigație.
- Filiera în care a ajuns această chestiune mi se pare mai interesantă pentru discuția de astăzi decât opțiunea mai mult sau mai puțin inspirată de a face această vizită. În opinia mea, spun asta fără niciun fel de intenție de revenire în politica românească, a fost un pretext care a fost folosit și care a avut un impact, din punctul meu de vedere, modest.
- Diferența de voturi în ceea ce ne spuneau și sondajele și ceea ce putem astăzi extrapola, dacă s-ar fi uitat cineva cu atenție în 2009 la volumul impresionant de probe pe care le-am prezentat la CCR cu privire la procese-verbale și la situații de fraudă masivă, cred că diferența era mai mult decât acoperitoare pentru orice impact negativ al vizitei mele. Cum apare practic un filaj în spatele unui candidat la prezidențiale, este un lucru despre care mai degrabă dumneavoastră ar trebui să fiți interesați
- pe Oprea l-am cunoscut ca președinte PSD Ilfov
- am primit un telefon de la Băsescu pentru a nu-l pune ministru de Interne pe domnul Cătălin Voicu.
- a existat un sondaj, nu mai știu cât de masiv a fost. A fost făcut cu CURS, am avut și o echipă din SUA de consultanți, ceea ce este normal.
- Cât de mult sau cât de puțin a contat vizita mea din seara respectivă. Nu știu, este o chestiune subiectivă.
- în perioada campaniei electorale, la un moment dat, am renunțat la protecția SPP. De ce am făcut-o este un lucru pe care putem să-l comentăm.
- cu privire la organizarea alegerilor în diaspora, e dificil, din punct de vedere tehnic, să poți să asiguri o prezență și un control nemijlocit în atâtea secții de votare din străinătate. Am încredințat acest lucru colegilor care se ocupau de dimensiunea internațională, dacă nu mă înșel, domnului Corlățean. Viteza cu care s-a votat, în unele locuri, este cel puțin suspectă. Ministerul de Externe a refuzat dreptul pentru a putea primi voturile din diasporă. Avem informații despre nereguli la vot în diaspora.
- Cred că suntem în Cartea recordurilor - un ofiţer acoperit moderează o dezbatere prezidenţială. În fine, este o operaţiune excepţională. Nu ştiu dacă există undeva în lumea democratică cât de cât autentică o situaţie în care un ofiţer acoperit să modereze. Cum un ofiţer acoperit a ajuns în situaţia respectivă, asta iarăşi este o întrebare foarte interesantă şi o întrebare la care nu am răspuns. Dacă aş fi ştiut, vă daţi seama că nu ar fi fost acceptat de către noi.
- Situaţia este absolut inedită şi într-un fel ne arată încă o dată un mod de operare şi asta, de fapt, deranjează mai mult şi decât elementul personal, (...) cu ce metode câştigă cineva alegeri şi ce metode sunt folosite într-o democraţie plăpândă ca a noastră. Mi se pare că este un lucru care, privind acum în retrospectivă, este absolut inacceptabil şi cred că este o operaţiune pe care cei care eventual, repet, condiţionez şi contextualizez declaraţiile mele, dacă au avut cumva în vedere să pună un acoperit să modereze o dezbatere prezidenţială, este extrem, extrem de grav.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News