Compania austriacă SC Porr Construct şi-a adjudecat un contract în valoare de aproape 308 milioane lei, pentru creşterea capacităţii operaţionale a infrastructurii Aeroportului Internaţional Henri Coandă (AIHCB), a anunţat marţi Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB).
Acesta este cel mai mare contract de investiţii la CNAB din ultimii 10 ani.
"Marţi, 6 decembrie 2022, CNAB a semnat contractul de "Sistematizare a suprafeţei de mişcare a AIHCB în vederea creşterii capacităţii operaţionale şi asigurării conformării cu prevederile Reg UE. 139/2014 - Etapa I".
Investiţia vizează lucrări de amploare la mai multe căi de rulare a aeronavelor: November, Papa, Victor, Whiskey, Charlie, precum şi la Platforma nr. 2 - la amplasamentul existent şi extindere până la calea de rulare Delta.
Lucrările vor creşte capacitatea operaţională a Aeroportului Henri Coandă, pentru optimizarea condiţiilor de operare a aeronavelor pe căile de rulare, precum şi pentru majorarea numărului de poziţii de parcare", se arată într-un comunicat al CNAB.
Contractul, în valoare de 307,968 milioane lei, fără TVA, prevede servicii proiectare şi asistenţă în valoare de 18,227 milioane lei şi lucrări propriu-zise de execuţie în valoare de 289,741 milioane lei.
Potrivit sursei citate, lucrările de execuţie se vor finaliza în 24 de luni şi vor avea o garanţie-record de 109 luni.
Lucrările se înscriu în strategia de conformare la specificaţiile de certificare aplicabile pentru condiţiile de operare la AIHCB, prevăzute în Regulamentul Uniunii Europene nr. 139/2014 al Comisiei Europene privind stabilirea cerinţelor tehnice şi a procedurilor administrative referitoare la aerodromuri.
Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a iniţiat deja demersurile pentru realizarea Etapei a II-a a modernizării şi creşterii capacităţii operaţionale a infrastructurii la Aeroportul Henri Coandă, care vizează în continuare ample lucrări la căile de rulare Alpha, Bravo, Golf, precum şi modernizarea şi extinderea Platformei nr. 1 şi Platformei nr. 2 spre sud.
Analistul politic Bogdan Chirieac a vorbit despre reticența Austriei în a-și da acordul pentru aderarea României la Spațiul Schengen.
Cancelarul Karl Nehammer a explicat, pentru televiziunea austriacă Orf, că planul de acţiune al Comisiei Europene pentru ruta Balcanilor de Vest în ceea ce priveşte migraţia "este un prim pas important". Acesta a transmis că Austria nu este îngrijorată doar de ruta Balcanilor de Vest, ci şi în ceea ce priveşte rutele migraţioniste din Bulgaria, România şi Ungaria spre Austria.
Astfel, el a reiterat faptul că răspunsul este un NU categoric în ceea ce priveşte extinderea Schengen spre România şi Bulgaria, fără să facă şi alte solicitări (citește continuarea AICI).
Analistul politic Bogdan Chirieac a intervenit telefonic la România TV, la emisiunea moderată de Niels Schnecker, unde a comentat decizia Austriei a refuza intrarea României în Spațiul Schengen. Anterior, moderatorul făcuse câteva remarci privitoare la corporațiile austriece care sunt pe piața din România:
„Nu cred că distinsele corporații nu au avut doleanțe neîndeplinite în Statul Român. Din nefericire, Guvernul României a lăsat toată greutatea crizei pe antreprenorii români, de la majorarea importantă de taxe și impozite și până la majorarea salariului minim, fără consultarea reală a patronatelor din țara noastră.
Eu cred că e vorba de alte lucruri. Pe de o parte e vorba de lipsa de performanță în politica externă a României. Lucrurile astea nu vin intempestiv. Olanda a acceptat! Companiile din Olanda care sunt în România au discutat cu premierul Mark Rutte și olandezii au spus că e și în interesul lor ca România să intre în Spațiul Schengen. Olanda, după cum ați văzut, și-a schimbat opinia față de România. Sunt convins că și companiile austriece din România doresc să intrăm în Schengen“, a spus analistul politic Bogdan Chirieac. VEZI articolul aici!
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News