Primăria Capitalei este în discuţii avansate cu reprezentanţii BERD pentru achiziţionarea a încă 200 de autobuze urbane Euro 6, pe lângă cele 400 care fac obiectul unei licitaţii, a anunţat, marţi, primarul general al Capitalei, Gabriela Firea.
"Chiar astăzi am primit scrisoarea din partea BERD, care ne garantează posibilitatea încheierii unui acord de 100 de milioane de euro, noi asigurăm partea de cofinanţare. Din această sumă vom achiziţiona 200 de autobuze urbane Euro 6, în plus faţă de cele 400 de autobuze urbane Euro 6 care sunt în licitaţia clasică deja şi veche de un an şi ceva, dar nerezolvată şi care este în contestaţie la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi sperăm ca în două zile să primim un aviz pozitiv, să putem să o continuăm', a precizat Firea.
Ea a adăugat că suma necheltuită până la acei 100 de milioane de euro va fi parte de cofinanţare pentru atragerea a 187 de milioane de euro, fonduri europene, pe Programul POIM - mari proiecte, pentru modernizarea reţelei de termoficare.
Potrivit edilului, prima măsură pentru fluidizarea traficului în Capitală este aceea de a încuraja cetăţenii să folosească şi transportul public în comun, însă a precizat că acest lucru nu este posibil în condiţiile actuale. 'Cum să încurajezi un cetăţean să folosească transportul public din Bucureşti, când parcul auto este format din 1.000 de autobuze foarte vechi, 300 dintre ele aproape că nu mai pot fi trimise în trafic din cauză că sunt depăşite ca uzură morală, tehnică. Nu vom mai ajunge niciodată la un bun sfârşit dacă nu conjugăm măsuri guvernamentale, ceea ce facem cu doamna viceprim-ministru şi cu domnul prim-ministru, cu măsuri legislative şi cu măsuri administrative', a susţinut Firea.
[citeste si]
În context, Firea s-a referit la necesitatea deblocării rapide a licitaţiei privind achiziţionarea de noi autobuze. 'Se contestă faptul că noi dorim să încheiem un contract cu un singur producător, aşa cum a fost şi până acum şi cum se întâmplă în marile capitale ale lumii. Pentru că ar fi extrem de dificil de gestionat trei contracte pentru trei categorii de autobuze, în funcţie de lungimea acestor autobuze. Acest lucru ni s-a reproşat. Ar fi foarte dificil pentru RATB să gestioneze, repet, trei contracte. E vorba despre reparaţii, despre mentenanţă, despre pregătirea personalului. Din punctul nostru de vedere, aceste contestaţii nu sunt întemeiate, dar aşteptăm opinia CNSC, termenul legal de 20 de zile se scurge peste două zile, prin urmare aşteptăm cu mare emoţie ca peste două zile CNSC să ne anunţe continuarea acestei licitaţii, şi nu blocarea ei. Noi nu putem să stăm cu mâinile în sân, nu putem să acceptăm în România să stăm în licitaţii blocate luni şi ani de zile pe motive închipuite, câtă vreme este mare nevoie de înnoirea parcului auto. Aşteptăm aceste 400 de autobuze Euro 6 ca ploaia pe timp de secetă', a afirmat Firea, potrivit Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu