Expoziția va putea fi vizitată în perioada 9 septembrie - 9 octombrie 2022, la Palatul Suțu, în cele două săli dedicate Pinacotecii București.
Muzeul Municipiului București invită publicul să participe la vernisajul expoziției „Autoportret. Elena Surdu Stănescu – ATEMPORAL – Sculptură”, eveniment care va avea loc vineri, 9 septembrie 2022, ora 18.00, la Palatul Suțu (Bdul Ion C. Brătianu, nr. 2), București.
Expoziția dedicată Elenei Surdu Stănescu include 65 de lucrări reprezentative pentru creația artistei și sculpturi noi, care sunt prezentate în premieră absolută, făcând parte din opera recentă a sculptoriței.
„Pentru toamna anului 2022, Secția Artă a Muzeului Municipiului București a pregătit un regal expozițional, urmând să prezinte trei expoziții inedite, dedicate unor valoroase femei-sculptor din România. Este vorba despre Elena Surdu Stănescu, Henriette Cihoschi și Doina Lie. O serie de prezentare unică în România.
Temele creației Elenei Surdu Stănescu sunt universale și perene. Zborul devine, în opera sculptoriței, o bucurie vizuală și seria de păsări modelate ne induce acea stare unică de fericire. Păsările de bronz, păsările albe de papier-mâché, aripile obsedante, le privești, și energia lor te urmărește și-ți stârnește imaginația ca într-un vis paradisiac. «Femeia-pasăre», din bronz, așezată pe o cupolă de lemn, este poate primul pas pentru un autoportret spiritual al artistei, pentru că «Sufletul meu este o pasăre» - ne declară într-o altă lucrare emblematică a creației sale.
Lumea sculptoriței este magică, «Autoportretul cu mâini» este o lucrare-instalație, realizată din bronz și lemn, care ne sugerează forța creatoare a ființei umane, ne vorbește despre capacitatea artistei de a crea forme și a reproduce cele mai profunde sentimente.
În toate expozițiile sale, Elena Surdu Stănescu ne-a demonstrat că modalitățile de expresie în sculptură nu pot fi niciodată epuizate, chiar dacă tehnica sculpturii are o istorie de milenii. Impresionantă în creația sa este și seria de portrete realizate unor membri ai familiei sau prietenilor, turnate în bronz sau cioplite în piatră. Toate portretele sale trădează admirația pe care o are pentru arta egipteană și cea a portretului imperial roman, pentru realism și grandoarea trăirilor umane.
De-a lungul vieții, artista a fost indiferentă la clasificări și etichetări, ea a preluat firesc tradițiile artei europene și le-a regândit, fără prejudecăți, într-o nouă post-modernitate. La fel ca și marii maeștri, sculptorița lucrează constant în marmură de Carrara, în bronz, alabastru, exploatând și textura nobilă a lemnului”, a afirmat dr. Elena Olariu, director adjunct Secția Artă, Muzeul Municipiului București.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu