Uniunea Salvaţi România consideră că într-o "ţară normală" nu ar fi trebuit să se voteze în Parlament o lege pentru construcţia autostrăzii Iaşi - Târgu Mureş, dar arată că această investiţie nu mai poate întârzia din cauza "incompetenţei" guvernelor PSD-ALDE.
"USR consideră că într-o ţară normală nu ar fi trebuit să se voteze în Parlament o lege pentru construcţia autostrăzii Iaşi - Târgu Mureş, dar această investiţie nu mai poate întârzia din cauza incompetenţei guvernelor PSD-ALDE. USR a contribuit substanţial la proiectul de lege prin amendamentele depuse de deputatul Cătălin Drulă. Astfel, imediat după promulgare, datorită amendamentelor USR, în 30 de zile vor trebui să înceapă procedurile de achiziţie publică pentru acest proiect de investiţie", se arată într-un comunicat transmis de USR.
Cătălin Drulă, membru în Comisia de transporturi, a arătat că autostrada A8 este "vitală" pentru economia Moldovei.
"Presiunile societăţii civile şi lupta noastră în Parlament au dat roade astăzi, odată cu votarea proiectului autostrăzii Moldovei cu amendamentele aduse de USR. În plenul de astăzi le-am transmis celor de la PSD că au 30 de zile să se apuce de A8. Gata cu sabotajul şi amânările", a declarat el.
Conform comunicatului, un amendament introdus de USR prevede că începând din acest an, fiecare lege a bugetului de stat va trebui să prevadă exact creditele bugetare solicitate de Ministerul Transporturilor pentru acest proiect (sau să deroge explicit de la legea autostrăzii).
"Se va termina aventura subordonării"
Alt amendament USR impune ca limitele geografice să fie clar definite - de la graniţa cu Republica Moldova (cu un nou pod peste Prut) până la conexiunea cu Autostrada Transilvania, lângă municipiul Târgu-Mureş.
"De asemenea, proiectul prevede explicit că Ministerul Transporturilor gestionează proiectul, astfel se va termina aventura subordonării proiectului la Comisia de Prognoză din subordinea doamnei Viorica Dăncilă", prevede comunicatul.
Conform USR, construcţia autostrăzii A8 înseamnă "scoaterea din sărăcie" a regiunii Moldovei şi investiţii care vor reduce decalajele de dezvoltare dintre Moldova şi celelalte regiuni ale ţării. În anul Centenarului, Moldova a rămas singura regiune istorică fără vreun kilometru de stradă construit, reiese din comunicat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News