S-au grăbit la mare și au ajuns la spital, respectiv la morgă.
O persoană a murit și șase au fost rănite, sâmbătă dimineața, în urma impactului dintre două mașini, pe Autostrada Soarelui, în zona localității Peștera, județul Constanța. Traficul rutier a fost oprit pe drumul spre mare.
Degeaba strigăm că vrem autostrăzi dacă nu știm să circulăm pe ele. Pe Facebook, oamenii sunt revoltați că trebuie să aștepte în mașină, minute în șir, traficul fiind blocat:
”Cum sa nu fie accidente? Am vazut eu doi idioti care depaseau cu viteza, pe banda de urgenta, unul dupa altul...”,
”Patru ciobani am evitat pana la km 120. Nu meritam gram de autostrada ca nu avem habar sa mergem pe ea!! (sa ma ierte ciobanii ca-i am jignit comparandu-i cu mustele astea!!),
”Toti mergem sa ne distram, toti suntem nerabdatori sa ajungem mai repede, dar marea nu va pleca prea curand, niciodata, asa ca 10/15/30 min intarziere nu inseamna nimic”,
”Este deja aglomerat de la km 35. Incredibil cat de depaseste pe dreapta. Inclusiv in TIR a trecut acum. Intr-un minut am numarat peste 20 masini”.
Sursa comentariilor: Facebook A2 - Autostrada Soarelui https://www.facebook.com/groups/RadareA2/?multi_permalinks=2255433054539063¬if_id=1560579909846258¬if_t=feedback_reaction_generic.
Și oamenii cam au dreptate. Strigăm că vrem autostrăzi, dar noi nu ne mai vindecăm de boala apăsării pedalei de accelerației până la refuz. Cui îi pasă de regulile de circulație? Suntem buni la haștaguri, am mers la manifestul lui Ştefan Mandachi pentru construirea de autostrăzi, dar noi habar nu avem să mergem pe autostradă. Găsim vinovați pentru tot ce este rău în România, dar nu ne uităm și în oglindă. Ștefan Mandachi spunea, la Radio Zu, că a decis să facă primul metru de autostradă pentru că îi este frică de drumuri. Eu spuneam atunci că mie nu mi-e frică de drumuri, ci de nesimțirea cu care mulți șoferi români conduc și provoacă accidente mortale sau care te lasă fără mâini, fără picioare, schilodit pe viață.
Mi-e frică de oameni ca Huidu, de exemplu, care, în timp ce conduc, se uită spre bancheta din spate și intră în Logan-uri care merg regulamentar. Mi-e frică de oamenii care intră în depășiri neregulamentare, care apasă pedala de accelerație până la refuz și mi-e frică și de cei care nu știu să meargă corect pe autostradă.
Să ne amintim că, în noiembrie 2016, a avut un loc un accident cumplit pe Autostrada Soarelui. Bilanțul a fost crunt: peste 50 de răniți și patru morți. Principalele cauze de producere a acestui eveniment nedorit au fost viteza neadaptată condițiilor meteo, respectiv ceața cu vizibilitate pe alocuri sub 20 de metri și nepăstrarea distanței în mers față de autovehiculul din față. Ca de obicei, s-a încercat aruncarea responsabilității pe autorități. Alții au scris pe Facebook: "Corupția ucide". De fapt, e vorba de ceva foarte simplu: Orice șofer responsabil trebuie să reducă viteza la limita legală atunci când condițiile meteo o cer, lucru uitat de unii conducători auto care aplică noțiunea de 'spirit de turmă'. Cine a produs tragedia de atunci de pe autostradă? Șoferii care nu țin cont că este ceață, că plouă, că ninge și apasă pedala de accelerație până nu mai pot.
Titi Aur a explicat că în România, lipsa infrastructurii nu duce la accidente mai grave pentru că românii nu sunt încă educați pentru a conduce pe drumuri de mare viteză.
"Știți care e culmea? Infrastructura nu duce la accidente mai grave, ci de multe ori, infrastructura bună, zona de drumuri bune, de autostrăzi sau de drumuri lărgite a dus la creșterea numărului de accidente grave pentru că românul nu este instruit și nu știe să se deplaseze pe drumurile bune”, spunea Titi Aur într-un interviu pentru DC News.
"Tentaţia este să dăm vina pe drum. Nu avem autostrăzi, nu avem drumuri bune. Toate statisticile arată că drumurile bune, asfaltate, lăţite, lărgite, plăcute mersului au dus la numărul mare de accidente. Educaţia şoferului român este precară. Omul se urcă la volan, vede drumul bun, dacă mai are şi o maşină bună adusă din Germania atunci înseamnă accelarația călcată la fund şi merge cât poate de tare. Eu zic că cel de la volan este principalul vinovat de accidente, indiferent cât ar fi de rău drumul", mai spunea Titi Aur.
Și? Vă mai grăbiți la mare? Dacă da, vă duce Salvarea gratis, dar s-ar putea să fie prea târziu, să nu mai aveți a doua șansă și să ajungeți la morgă.
Cele 15 minute de stat degeaba pe 15 martie la manifestul lui Mandachi au fost degeaba. Am fi putut, până să ne răsară autostrăzi, să ne educăm singuri să circulăm corect. Sau să mergem cu trenul, că până la urmă, autostrăzile sunt construite, în principal, pentru transportul mărfii, lucru foarte important în economie, dar cum să mergi cu trenul dacă sunt ocupate de studenții cu gratuitate? Iar tu, care muncești ca să poți plăti bilet, n-ai ce să faci cu banii pentru că niciodată nu mai găsești locuri libere.
Revenind la autostrăzi: un haștag privind necesitatea educării oamenilor pentru a circula CORECT pe autostradă când inventăm și noi? Pentru că marii vinovați sunt șoferii, nu partidul X sau Y, nu liderul X sau Y.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News