Pe ordinea de zi de mâine a Guvernului Orban este anularea parteneriatelor public-private pentru autostrada Comarnic - Braşov şi pentru tronsonul Târgu Mureş - Iaşi al autostrăzii Unirii. Adrian Năstase, fostul premier, s-a referit la această situație a autostrăzii Comarnic Brașov, într-o declarație pentru DCNews, în contextul istoriei care se pare că se repetă.
Vezi și: Comarnic-Brașov. Orban, același gest ca Băsescu. Acuzații la adresa PSD, ca-n 2004
”Eu cred că au făcut și fac în continuare o foarte mare greșeală pentru că toți cei care merg pe Valea Prahovei înjură PNL-ul, în principal. Ei știu despre toate încercările de a se face o autostradă peste munți și pentru a lega Bucureștiul de Brașov, iar proiectul, așa cum îl gândisem eu, era mult mai amplu: autostrada pornea de la Constanța, ajungea la București - de altfel, am făcut 100 de km din autostrada aceasta- de la București mergea până la Brașov, de la Brașov se ramifica într-un braț spre Moldova și celălalt spre Borș, la ieșirea spre granița de Vest. Deci era un proiect care-și propunea să avem 100 de km de autostradă pe an. Începusem în 2004 și urma să continue. Proiectul a fost lansat cu ocazia vizitei la București a premierului francez Jean-Pierre Raffarin, eu cred că exista suficientă garanție că acest proiect putea fi dus la capăt. E adevărat, Traian Băsescu și în campanie, și după, l-a blocat vorbind despre tainul pentru Raffarin, dar proiectul era făcut la nivelul celor două Guverne și, cu această garanție, sunt convins că s-ar fi realizat” subliniază Adrian Năstase.
Fostul premier adaugă: ”Ceea ce se întâmplă acum pe Valea Prahovei este o mizerie, care arată incapacitatea celor care acum sunt la conducere- și au fost și-n alte perioade- de a realiza proiecte mai importante, de a se angaja pe aceste chestiuni importante pentru țară”. Întrebat dacă e vorba doar de incapacitate, Adrian Năstase a răspuns: ”Ce pot să spun, nu am dovezi pentru altceva, dar toți cei care trec pe acest drum și, mai ales, în perioadele de sfârșit de săptămână, de vacanță pot să realizeze cât de greșită a fost această abordare. Din dorința de a lovi în adversari, fie în mine, fie în Ponta și cei care au urmat, aceste proiecte au fost distruse. Rămâne așa cum a spus Traian Băsescu: România nu are nevoie de autostrăzi.”
”România nu are nevoie de autostrăzi, ne ajung drumurile naționale”, spunea Traian Băsescu, ca ministru al Transporturilor.
Despre impactul economic, Adrian Năstase subliniază că e vorba până la urmă de transportul de marfă, iar, în afara săptămânii, se poate vedea cum traficul pe serpentine este blocat de camioanele care trec pe acest drum care este de vacanță, într-o anumită măsură, un drum foarte dificil. Evident că autostrada ar facilita transportul de mărfuri și ar avea un impact economic efectiv”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu