Deputatul Petru Movilă, vicepreşedinte al PMP, consideră că aprobarea în Comisia de Transporturi a Camerei Deputaţilor a propunerii legislative ce vizează construirea autostrăzii Iaşi - Târgu Mureş "este al doilea pas important pentru acest proiect".
"Este al doilea pas important pentru acest proiect, după ce, în cursul anului trecut, a fost aprobat de Senat. Sperăm ca votul comisiei să fie decisiv în faţa colegilor din Camera Deputaţilor şi să treacă fără emoţii la votul final", a declarat, prin intermediul unui comunicat de presă, deputatul Petru Movilă.
Propunerea legislativă, iniţiată de Petru Movilă, împreună cu 77 de colegi parlamentari, a fost depusă anul trecut, în mai.
"Este poate cel mai important proiect de infrastructură de care are nevoie România la acest moment. Este un proiect promis de 10 ani, necesar pentru a scoate din sărăcie cea mai săracă zonă a României, cea mai săracă zonă din Uniunea Europeană. Am ales această soluţie pentru că este singurul mod în care noi, parlamentarii, putem efectiv decide pe acest proiect atât de important pentru noi şi am convingerea şi rugămintea că toţi cei care au semnat vor vota", a afirmat deputatul PMP prin intermediul documentului de presă.
Comisia pentru Transporturi a Camerei Deputaţilor a dat raport de admitere cu amendamente proiectului de lege privind aprobarea obiectivului de investiţii autostrada Iaşi - Târgu Mureş ("Autostrada Unirii"), stabilind că Ministerul Transporturilor este responsabil pentru coordonarea realizării acestui obiectiv.
Ce prevede proiectul
Potrivit proiectului, "se aprobă executarea obiectivului de investiţii autostrada Iaşi - Târgu Mureş, "Autostrada Unirii"", care începe la graniţa României cu Republica Moldova printr-un nou pod peste râul Prut şi se termină printr-o conexiune cu autostrada A3 Braşov - Borş, în apropierea oraşului Târgu Mureş.
Conform proiectului, obiectivul de investiţii "Autostrada Unirii" ar urma să fie finanţat de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, din credite externe şi din fonduri europene nerambursabile, fie prin parteneriat public-privat. În fiecare lege bugetară anuală, pe durata implementării proiectului, "se vor aloca acestui obiectiv credite bugetare conform necesarului de finanţare comunicat de Ministerul Transporturilor".
Totodată, proiectul prevede că "Ministerul Transporturilor va demara în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a legii toate procedurile de achiziţie publică pentru realizarea obiectivului de investiţii".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News