Autostrada care face legătura între vama Giurgiu și județ se va deschide până de Crăciun.
Înainte de 20 decembrie vom circula pe drumul de intrare în țară dinspre Bulgaria, a anunțat, joi, secretarul de stat la Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu, citat de Mediafax. Este vorba despre drumul de legătură DN5-Șoseaua de centură-Podul Prieteniei.
”S-au finalizat terasamentele și se lucrează la așternerea straturilor de asfalt pe zona giratoriului din proximitatea punctului vamal Giurgiu. Se amplasează parapetul median și se montează sistemul anti-orbire. Săptămâna viitoare vor fi realizate marcajele rutiere și semnalizarea verticală”, a anunțat secretarul de stat.
Potrivit specialiștilor, este prima ”autostradă nemțească” din România deoarece drumul expres a fost realizat din beton rutier, care s-a așternut prin turnare continuă. Datele tehnice arată că s-au turnat până la 1.300 de mc de beton pe zi.
Șoseaua va fi folosită de șoferii care pleacă din România sau vin din Bulgaria.
„Drumul de legătură DN 5 km 60+500 – Șoseaua de Centură – Pod Prieteniei km 61+400, în lungime 5,72 km, are scopul de a asigura conexiunea rutieră între DN5 si punctul de trecere a frontierei Giurgiu. Acesta se desprinde din DN 5, la km 56+197, printr-o intersecție giratorie și continuă spre sud, intersectându-se cu DN 5 și DJ 507, printr-un alt sens giratoriu la km 62+404. Drumul ajunge în sensul giratoriu de la punctul vamal prin Strada Unirii, fiind executat la 4 benzi, două pe fiecare sens, cu aceeași structură ca a variantei ocolitoare”, a explicat Irinel Ionel Scriosteanu.
Lucrările au început în luna octombrie, 2021, și au costat 106,6 milioane de lei, fără TVA. Finanțarea a fost asigurată din fonduri europene nerambursabile.
"Deschiderea traficului rutier pe lotul 2 va face utilizabili încă 1,5 km până la nodul Alba Iulia (lot 1) şi cca 3 km până nodul Aiud (lot3). Vreau să reamintesc un aspect extrem de important, din punctul meu de vedere. În urmă cu o lună, când am preluat mandatul, proiectul lotului 2 al autostrăzii Sebeş – Turda, era considerat practic ratat, din cauza întârzierilor şi blocajelor. Astăzi putem să vorbim însă despre deschiderea în acest an a acestui lot. Autostrada Sebeş – Turda (A10) are o lungime de circa 70 km şi leagă autostrada A1 (Sebeş) cu autostrada Transilvania A3 (Turda)”, a declarat, recent, Cristian Pistol, directorul CNAIR.
Circulația va fi deschisă în luna decembrie a acestui an, fiind prima autostradă finalizată complet din România.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News