Narcis Ștefan Neaga a explicat, la DC News, ce s-a întâmplat cu autostrada Orăștie - Sibiu despre care se spunea că s-a scufundat.
Narcis Ștefan Neaga, directorul CNAIR, a explicat ce s-a întâmplat cu autostrada Orăștie - Sibiu din care, în 2015, a dispărut, peste noapte, o bucată importantă. Se pare însă că nu a fost vorba de o surpare sau prăbușire, ci despre o intervenție controlată care a scos la lumină motivele fisurilor.
"Nu s-a pus problema alunecărilor de teren"
"Am să clarific acum, pentru prima dată public, ce s-a întâmplat cu Orăștie-Sibiu pentru că degeaba am văzut că s-au trimis comunicate, că informația a fost oarecum trunchiată și vreau să o clarific. Orăștie-Sibiu, lotul 3, 2015, undeva iunie-iulie. Fisuri într-o anumită zonă au început să apară cam la o lună, două de la datul în trafic. Au fost reparate de către constructor, constructorul își continua munca pe șantier, a venit vara, fisurile tot mai dese, tot mai largi, ei veneau cu tot felul de soluții, nu se știa cauza. Au fost luate carote, au fost diverse opinii. Nu s-a pus problema alunecărilor de teren, erau montate înclinometre, dealurile nu mișcau autostrada. Prin luna august, văzând că nu avem niciun rezultat, cu toate soluțiile impuse de constructor,(...) am stat de vorbă cu corpul tehnic din companie, am informat premierul și ministrul Transporturilor de la acea vreme și am zis că pe o porțiune de 500 de metri trebuie să vedem ce e acolo. Îmi era teamă că la un moment dat va fi o fisură foarte mare, vine o mașină intră cu roata acolo și mor oameni. Am zis nu, cu orice risc de imagine, vreau să văd ce este acolo. Am anunțat poliția, am blocat la capete pe 500 de metri, am luat un excavator și am mers până jos în fundație", a declarat directorul CNAIR.
"Am văzut toate nenorocirile"
"Era greșeală de construcție, nu era sistemul drenal, nu era scurgerea apei realizată, asta era explicația. Și ne-am dus mult în adâncime, până pe la 11 metri. Și în momentul în care s-a desfăcut autostrada s-a văzut ca într-o secțiune ce au pus și ce nu au pus și am văzut toate nenorocirile pe care le-au făcut ei acolo. Primul lucru pe care la-m făcut, am sesizat constructorul care a fost de față când am desfăcut autostrada, i-am făcut plângere penală, i-am cerut un plan de remediere și au început tergiversările. În fine, finalul este că s-a reziliat contractul în 2016 și s-a refăcut și se circulă pe autostrada respectivă. Deci nu s-a prăbușit, nu au fost aunecări de teren, noi am făcut treaba asta tocmai gândindu-ne la participanții la trafic cu toate riscurile. De atunci eram Neaga demolatorul, da eu am vrut să văd ce este acolo din dorința de a vedea ce se întâmplă pentru că la un moment dat te gândești, ți-e teamă când vezi că apar fisuri și corpul tehnic nu găsește nicio soluție", a mai spus Neaga.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News