Autostrada suspendată devine drum expres. Chinezii construiec tronsonul Petricani-Chitila în 2 ani. Și vor să participe și la aeroportul din sudul Capitalei

oprescu autostrada suspendata
oprescu autostrada suspendata

O delegaţie chineză va veni la Bucureşti în perioada următoare pentru stabilirea unui calendar de lucru pentru mai multe proiecte, unul dintre ele referindu-se la autostrada suspendată care se va numi drum expres, a declarat, miercuri, edilul Capitalei, Sorin Oprescu.

"Cu ocazia vizitei în China (2 - 6 martie - n.r.) am stabilit măsuri concrete şi un calendar de lucru pe termen scurt, mediu şi lung împreună cu cele mai mari companii chineze, respectiv Beijing Municipal Construction Group, Shanghai Construction Group, China Communications Construction Company, inclusiv cu Banca de Dezvoltare a Chinei", a spus Sorin Oprescu, conform Mediafax. El a menţionat că domeniile în care municipalitatea va colabora cu respectivele companii chineze, respectiv dezvoltarea infrastructurii pentru transport şi alte căi de comunicaţie în Capitală, realizarea inelului median, dotarea şi dezvoltarea spitalelor. "Pentru aceste proiecte, în următoarele trei luni vor sosi la Bucureşti specialişti ai părţi chineze şi vom crea un grup de lucru pe aceste domenii", a susţinut Oprescu.

În legătură cu proiectul autostrăzii suspendate, edilul general a precizat că se va numi drum expres, întrucât "legislaţia nu permite autostradă în Capitală". Autostrada suspendată, încă în construcţie, care străbate centrul Beijingului are 9,6 kilometri lungime care au fost realizaţi în doi ani, a spus primarul Capitalei. Valoarea totală a investiţiilor în care este inclus şi inelul median se ridică la 7 - 8 miliarde de euro, din care pentru inelul median ar putea fi alocate aproximativ 800 de milioane de euro.

Oprescu şi-a exprimat speranţa ca până la sfârşitul anului să poată fi demarate lucrările pentru aceste drumuri exprese şi inelul median şi ca primul tronson să fie gata peste doi ani. "Ar fi vorba despre zona Petricani - Chitila, care are 18,2 kolometri, iar lucrările ar putea dura doi ani", a spus, la rândul său, Mădălin Dumitru, director departamentului de infrastructură din Primăria Bucureşti. Potrivit primarului general, pentru toate aceste proeicte a fost semnat un memorandum împreună cu partea chineză.

Oprescu a menţionat că reprezentanţii companiilor chineze sunt interesate de realizarea unui pod la "1 Decembrie", a unui aeroport în partea de sud a Capitalei şi de realizarea unor trenuri magnetice care să facă legătura între aeroporturi şi centrul oraşului. "Pentru realizarea tuturor proiectelor am nevoie de două mandate. Odată ce am dat drumul tuturor lucrărilor în timpul mandatelor mele sunt convins că acestea ar fi continuate", a mai spus Oprescu.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel