Autostradă suspendată sau la nivelul solului? Află aici care sunt cele trei variante

Tronsonul de nord al autostrăzii suspendate sau al inelului median al Capitalei, pentru care se realizează acum studiile de fezabilitate, va avea aproximativ 16 kilometri. Traseul autostrăzii rămâne în cea mai mare parte același, indiferent de varianta propusă. Diferențele dintre cele trei proiecte propuse țin mai degrabă de modul de construire: la sol, subteran sau suprateran. Potrivit unor surse din Primăria Capitalei, autostrada “suspendată” va avea ca traseu: Șoseaua Colentina – Str. Gherghiței – Străpungerea A3 – Șos. Pipera – Bd. Aerogării – DN1 – Chitila (sau Calea Griviței) – Bulevardul Constructorilor (sau Chiajna) – Virtuții.

În zona Lacul Morii, se iau în considerare două posibilități de ocolire a lacului, fie prin Chiajna, fie pe Bulevardul Constructorilor și apoi pe Virtuții. În prima versiune, prin Chiajna, autostrada ar trebui construită deasupra solului, “suspendată”, în timp ce în a doua, Constructorilor – Virtuții, lucrarea ar trebui realizată la nivelul solului. La Bulevardul Aerogării, autostrada ar putea trece pe sub pasajul suprateran Băneasa, aflat momentan în consolidare. “Autostrada va avea 7-8 noduri rutiere, dar e posibil să fie și mai multe. Ele vor fi la intersecția cu Șoseaua Colentina, Colentina-Andronache, Străpungerea A3, două la Pipera, peste ambele pasaje supraterane (n.r. cel deja construit peste calea ferată și cel aflat acum în construcție în zona stației de metrou Aurel Vlaicu), Aerogării, DN1, Tipografilor, Chitilei, Griviței și Constructorilor”, au precizat surse din cadrul Primăriei Capitalei, potrivit B365.ro.

Varianta I – autostrada la nivelul solului

Prima variantă este și cea mai ieftină, aproximativ 550 milioane euro. În această versiune, aproape întreaga autostradă ar urma să fie construită la nivelul solului, cu excepția intersecțiilor, unde vor fi construite pasaje supraterane. Și în cazul Parcului Herăstrău, în această variantă, este prevăzută ocolirea parcului la nivelului solului.

Varianta 2 – Tunel subteran de doi kilometri pe sub Herăstrău

În a doua variantă, autostrada ar trece pe sub parcul Herăstrău și pe sub DN1. Conform proiectului, s-ar intra în subteran din zona Aerogării și s-ar ieși în spatele Casei Presei, zona Tipografilor. În această versiune, în zona Lacul Morii, se ia în considerare fie supratraversarea căii ferate către Ploiești, fie construirea autostrăzii la nivelul solului pe lângă lac, pe Virtuții.

Varianta 3 – autostrada suspendată integral

Autostrada proiectată în ultima versiune este și cea mai costisitoare, fiind estimată la 1,4 miliarde euro, de aproape trei ori mai scumpă decât prima propunere. În această variantă, este prevăzut tunelul subteran de doi kilometri pe sub parcul Herăstrău, dar în rest, toată lucrarea este construită deasupra solului. Prin urmare, cu excepția tronsonului de doi kilometri care trece pe sub parc, întreaga lucrare va fi suspendată.

La întâlnirea ce va avea loc în zilele următoare, se așteaptă să fie aleasă ca variantă finală o combinație a celor trei propuneri. În luna martie, în urma unei vizite în China, Sorin Oprescu a semnat un memorandum cu compania Shanghai Group, pentru realizarea unui Parteneriat Public Privat în vederea construirii “autostrăzii suspendate”. Lucrările la autostradă – drum expres vor începe până la sfârşitul acestui an, urmând ca primul tronson să fie gata într-un an și jumătate, a spus atunci edilul-șef.

Shanghai Group a construit unele din cele mai impresionante lucrări de infrastructură din China, cum ar fi Podul peste Marea Chinei de Est (unul din cele 3 cele mai lungi poduri din lume), Centrul Financiar Shanghai World, dar și Centrul Baltic Pearl, la St. Petersburg

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel