EXCLUSIV  Autostrada Transilvania, pe FONDURI EUROPENE. Termene limită pentru alte autostrăzi

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a dezvăluit la DCNews LIVE, că Autostrada Transilvania se va realiza pe fonduri europene, nu pe buget de stat ca până acum. Ministrul a dat și un termen când va fi gata. 

”Statul român e un partener onest: plătește la timp constructorii, dar vrem să vedem și la timp că se face execuția lucrărilor. Dacă nu se face, nu cred că trebuie să așteptăm să ajungem în instanță ca să vedem ce, că este incapabilă o firmă să facă un obiectiv de investiții și să-mi spună că `nu am putut să-l fac pentru că în studiul de fezabilitate era o sincopă`? Nu. În momentul când vii și licitezi, știi exact pe ce licitezi”, a spus ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, la DCNews LIVE

”Dacă până acum studiul de fezabilitate avea un rol ilustrativ, acum a devenit cerință minimă care trebuie luată în calcul de orice constructor. Trebuie să țină cont, că de asta dăm bani pe studiul de fezabilitate” a mai precizat ministrul Transporturilor. ”Ei primesc un avans la lucrări, vin cu o scrisoare de garanție. Dacă nu-și fac lucrările, se recuperează avansul dat, firma intră pe lista neagră și mai departe sunt consecințele pe care le suportă” a mai transmis ministrul Cuc. 

Autostrada Transilvania, pe fonduri europene

Răzvan Cuc a dat exemple concrete privind activitatea sa: ”Eu, de când am venit ministru, termenele pe care le-am dat, le-am și respectat. Am spus că o să deschid cei 15 kilometri pe tronsonul Lugoj-Deva în luna martie, i-am deschis, am zis că inaugurez la sfârșitul lunii martie ultimele două stații din Magistrala 4 de metrou, le-am inaugurat. Deși se anunțau cu surle și trâmbițe de anul trecut că le vor face în decembrie, nu se putea face acest lucru din multe criterii pe care nu are rost să le dezvolt aici, ba mai mult, aș spune că ar fi fost inconștienți să grăbească deschiderea unor tronsoane de autostradă sau stații de metrou în condițiile în care criteriile de siguranță pentru pasageri nu erau finalizate. Referitor la Autostrada Transilvania, pe tronsonul Târgu-Mureș - Borș, la sfârșitul acestui mandat vom circula. Avem șase contracte pe autostrada Transilvania. Ce am reușit și am discutat săptămâna trecută cu doamna comisar Crețu, a fost trecerea autostrăzii Transilvania, fostă Bechtel, pe fonduri europene, pentru că era pe buget de stat, astfel încât să putem degreva pentru că sunt valori foarte mari, mare parte din sumă constituind fonduri europene nerambursabile. Aici avem nevoie de un constructor serios și sper să bage bine la cap toți care mai participă la licitații în condițiile în care nu-și vor mai îndeplini sarcinile, conform contractului, a fost un constructor pe secțiunea Suplacu de Barcău-Borș în 2015, decembrie, i s-a reziliat contractul în 2016 pentru slabă mobilizare. Eu cred că după ce voi publica și voi face toate demersurile pentru a arăta exact topul, foarte multe firme vor trage foarte multe concluzii și își vor da seama, poate au impresia că lucrurile merg într-o direcție în care putem să ne așezăm, să negociem. Nu, nu există negociere, există o singură cale, ori îți faci obiectul și-ți primești banii, ori îți iei adio de la România”. 

[citeste si]

Alte termene: ”Pe tronsonul Târgu-Mureș - Iași, pe autostrada ”Montana”, avem prevăzut buget, am scos la licitație revizuirea studiului de fezabilitate, contractul este suspendat de către Curtea de Conturi, în urma unor probleme legate de faptul că noi aveam un studiu de fezabilitate din 2011, în 2015 s-a scos la licitație o revizuire de studiu. Sunt lucruri tehnice, ideea e că are buget alocat tot tronsonul Târgu-Mureș- Ditrău- Târgu-Neamț- Iași. Eu cred că vom da drumul cel puțin la tronsonul Târgu-Neamț-Iași. Dacă obținem acordul de mediu, am putea să lansăm procedura de achiziții pentru acest tronsul la finalul semestrului II al acestui an, vorbesc despre proiectare și execuție. Din momentul în care avem un constructor, ar fi gata în 24 de luni. Eu, ca și ministru în acest mandat, conform programului de guvernare, mi-am asumat următoarele lucruri: să închidem Coridorul IV și suntem în grafic, vorbim de Nădlac-Constanța, cu tot cu Sibiu-Pitești și Autostrada Transilvania. Vom finaliza și Sebeș-Turda, legătura dintre Autostrada Transilvania și Coridorul IV. La sfârșitul lui iunie, vom lansa proiectarea Pitești-Sibiu, secțiunea I și secțiunea V, avem studiile de fezabilitate, am găsit contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate suspendat de către Guvernul tehnocrat, am desuspendat contractul ca să finalizăm și secțiunile din mijloc, II, III și IV, dar între timp am pus condițiile firmei care elaboarează studiul de fezabilitate ca până la 31 martie să ne predea studiile pentru I și V, s-au ținut de promisiunea, le-au adus și iată că la sfârșitul lunii iulie vom lansa proiectarea și execuția pentru capetele de la Sibiu-Pitești.” 

Vezi de la minutul 26

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel