Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a declarat, marţi, câți kilometri de autostradă sunt în plan, dar și câte drumuri expres, transregionale modernizate sau şosele de ocolire.
Conform acestuia, în draft-ul Master Planului pe transporturi sunt prevăzuţi, în 2014-2020, 600 de km de autostradă, 2.500 de km de drumuri expres, în jur de 3.000 de drumuri transregionale modernizate şi 140 km de şosele de ocolire.
Master Planul
”În acest draft se spune că, în intervalul 2014-2020, ne vom apropia de încă 600 de km de autostradă, ne-ar trebui 2.500 de km de drumuri expres şi în jur de 3000 de drumuri transregionale modernizate şi 140 km de şosele de ocolire şi o parte de drumuri europene de ieşire în punctele de frontieră. Vom vedea, după ce avem acest document, se supune dezbaterii publice, s-ar putea să se modifice dacă se justifică, va fi aprobat în Guvern ca document operaţional şi se va transforma în Programul operaţional al Guvernului României vizând dezvoltarea sistemului rutier, naval, feroviar, aerian”, a spus Rus.
Ioan Rus a făcut aceste precizări după audierea sa de către membrii Comisiei de transporturi a Camerei Deputaţilor.
Criterii științifice, nu criterii politice
”Master Planul este un document pe care nu-l face Ministerul Transporturilor, este contractat de mai mulţi ani către o firmă specializată care se ocupă de aşa ceva şi el este fundamentat pe chestiuni legate de traficul zilnic într-o anumită zonă, de nevoia de conectivitate între două zone de dezvoltare, de timpii de întârziere, adică în cât timp poţi să ajungi din punctul A în punctul B faţă de aceaşi distanţă în UE. Pe acest lucru s-a fundamentat un Master Plan care este avizat de principiu de către UE şi urmează în zilele următoare să avem acordul final al Comisiei pe acest document, după care el va fi supus dezbaterii publice. Între ceea ce s-a gândit Ministerul Transporturilor de-a lungul anilor, în ultimii 10 ani, cum să arate sistemul rutier, feroviar, aerian, naval românesc şi ceea ce este în Master Plan diferenţele sunt mici, chiar nesemnificative”, a spus Rus.
”Sistemul rutier face parte din infrastructura unei ţări, în consecinţă acolo unde se justifică pe criterii ştiinţifice existenţa unei autostrăzi va fi autostradă, unde se justifică că va fi drum expres, va fi drum expres şi unde este drum regional, va fi drum regional. Asta ţine de nevoia de interconectivitate între zone de dezvoltare, de optimizare a timpilor în care te poţi deplasa dintr-o parte în alta, de optimizarea confortului cu care te deplasezi dintr-o parte în alta. La baza acestor decizii stau exclusiv criterii ştiinţifice şi în niciun caz politice sau de altă natură”, a adăugat Rus.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News