Marcel Boloș, ministrul Fondurilor Europene, a anunțat, miercuri seara, sumele de care va dispune România pentru a fi atrase pentru proiecte finanțate dinbani europeni.
Invitat la Realitatea Plus, Marcel Boloș a spus că ”Primul mare obiectiv este cel legat de cercetare, iar al doilea mare obiectiv este cel legat de resursa umană. Repartizăm 8,3 miliarde de euro pentru capitalul uman”.
Pe de altă parte, Marcel Boloș a anunțat că pentru prima dată, chiar dacă dorim să propunem proiecte de infrastructură trebuie să ținem cont că ”alocarea trebuie să corespundă unui criteriu suplimentar de respectare a concentrării tematice pe schimbările climatice. Sunt 4,4 miliarde de euro care vor merge pe drumuri, infrastructură feroviară și transport naval. Pentru prima dată nu se va mai finanța infrastructura aeriana”, a precizat el.
”Din 2007 până în 2018, România a realizat 588 kilometri de autostradă. România a ieșit cu un ritm mediu de 50 de kilometri pe an. Este loc de îmbunătățire. Prioritatea numărul unu a României în ceea ce privește partea de proiecte de infrastructură este de închidere a coridoarelor transeuropene, în principal Coridorul 4. Adică partea de coridor care începe din Constanța, Pitești, Sibiu și ieșirea spre Nădlac. Este coridorul care are 770 de kilometri, din care astăzi lipsesc Sibiu-Pitești, Centura Bucureștiului la profil de autostradă și părțile neterminate Lugoj-Deva. Sunt părți de lucrări care sunt urgența numărul unu a României”, a anunțat ministrul Boloș, în emisiunea ”Legile Puterii”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News