Se ridică vălul asupra Festivalului de Film de la Cannes: 49 de pelicule din 29 de ţări, dintre care 12 semnate de femei şi 9 debuturi în lungmetraj, 18 filme în competiţie şi 16 în secţiunea Un Certain Regard.
Pentru această selecţie, Thierry Frémaux şi Pierre Lescure au vizionat peste 1900 de creaţii, potrivit presei italieneşti şi franţuzeşti.
Kidman, Ozon, Coppola, Hazanavicius în competiţie.
18 filme, dintre care patru producţii franţuzeşti, sunt în competiţie pentru Palme d'Or, la cea de a 70-a ediţie a Festivalului cannez, ce se va desfăşua între 17 şi 28 mai, festival care se doreşte anul acesta ”vesel, un moment de respiraţie şi o paranteză într-un moment politic crucial pentru Franţa şi pentru întreaga lume”. De asemenea, un festival plasat “sub semnul convieţuirii”.
Pedro Almodovar este Președintele Juriului
Jacques Doillon, Todd Haynes, Lynne Ramsay fac parte din selecţie, dar şi serialele Netflix.
Thierry Frémaux şi Pierre Lescure au dezvăluit lungmetrajele aflate în selecţia oficială.
“Anul acesta, competiţia s-a definitivat destul de târziu. Selecţia a fost mai strânsă, mai intensă”, a explicat Thierry Frémaux, citat de Le Figaro. Ca şi în alţi ani, s-ar putea ca până atunci să se adauge câteva pelicule listei deja anunţate.
Monica Bellucci va fi maestru de ceremonii
Cinema-ul francez este bine reprezentat cu cele patru lungmetraje ale unor realizatori deveniţi obişnuiţi pe Croisette: L'Amant double de François Ozon, Le Redoutable de Michel Hazanavicius, despre viaţa cineastului pionier al Noului Val, Jean-Luc Godard, ce va fi întrupat de Louis Garrel. Li se adaugă Rodin de Jacques Doillon, cu Vincent Lindon în rolul sculptorului, şi 120 Battements par minute de Robin Campillo care retrasează lupta pentru sensibilizarea la izbucnirea maladiei SIDA în anii 90.
Scena din timpul filmărilor la Les Fantomes d'Ismael
Les Fantômes d'Ismael al regizorului Arnaud Desplechin, cu Mathieu Amalric, Charlotte Gainsbourg şi Marion Cotillard va deschide Festivalul, o poveste, s-ar părea autobiografică, a unui cineast răvăşit de revenirea unei vechi iubiri.
Jasmine Trinca în Fortunata
Vor veni din nou la Cannes numeroşi răsfăţaţi ai locului. Michael Haneke, de două ori câştigator al Palme d’Or poate spera la un nou succes din partea juriului prezidat de Pedro Almodovar, cu pelicula Happy End, un film despre emigranţii de la Calais. Pe afiş se găsesc numele unor actori de prim plan: Isabelle Huppert, Jean-Louis Trintignant şi Mathieu Kassovitz.
Les fantomes d'Ismael deschide Festivalul
Autor al remarcabilului Leviathan, rusul Andrey Zvyagintsev revine cu Loveless, o producţie despre suferinţele popoarelor maltratate de guvernele lor. Va fi acolo şi echipa peliculei The Lobster, de această data cu La Mise à mort du cerf sacré, care îi reuneşte din nou pe grecul Yorgos Lanthimos şi Colin Farrel.
Secvență din pelicula Happy End
Duo-ul care pregăteşte un serial pentru Amazon, o primeşte pe Nicole Kidman care va fi adevărata stea a acestui festival cu nu mai puţin de patru proiecte în cursă: Les Proies de Sofia Coppola, un spaţiu închis feminin în Statele Unite din timpul Războiului de Secesiune, cu Kirsten Dunst şi Elle Fanning, care îl are ca victimă pe Colin Farrell. Un remake al filmului lui Don Siegel din 1971.
În afara competiţiei, actriţa australiană va prezenta How to Talk to Girls at Parties de John Cameron Mitchell şi al doilea sezon al serialului Jane Campion, Top of the Lake.
În afara Sofiei Coppola, cinema-ul american va fi reprezentat de Noah Baumbach (The Meyerowitz Stories, achiziţionat de Netflix), Todd Haynes (Wonderstruck cu Julianne Moore) şi fraţii Safdie care, în Good Time, au creat pentru Robert Pattinson o poveste în jurul unui jaf.
Louis Garrel în rolul Jean-Luc Godard
Englezoaica Lynne Ramsay îl va aduce pe covorul roşu pe Joaquin Phoenix pentru producţia You Were Never Really Here, despre căutarea unui fost soldat care a salvat o tânără din mâinile traficanţilor.
Dacă niciun film spaniol, chinezesc şi indian nu se găseşte încă în competiţie, cineastul japonez Naomi Kawase şi coreenii Hong Sang-soo şi Bong Joon-ho vor urca treptele Palatului Festivalului pentru Radiance, The Day after şi, respectiv, Okja, care este cel de al doilea film propus de Netflix în competiţie.
Jeremie Renier și Marine Vacth în L'amant double
Niciun film italian în competiţia pentru Palme d’Or, dar, oricum, puţină Italie există în secţiunea Un Certain Regard, unde va fi prezentat filmul Fortunata, în regia lui Sergio Castellitto, cu Jasmine Trica şi Stefano Accorti. Şi Apres la guerre de Annarita Zambrano a fost selecţionat pentru această secţiune. Frumoasa Monică Bellucci va fi maîtresse de la cérémonie.
Platforma SVOD îşi face şi ea o intrare triumfală în acest an, ca şi concurenta ei Amazon, care distribuie Wonderstruck. “Trebuie să recunoaştem sosirea noilor operatori Amazon şi Netflix”, a explicat Thierry Frémaux, chiar dacă filmele propuse nu vor fi neapărat distribuite în săli înaintea intrării lor on line.
Selecţia celei de a 70-a ediţie acordă o atenţie specială inovaţiei. Un film în realitatea virtuală, de câteva minute, Chair et sable, de Alejandro Gonzalez Inarritu (The Revenant), figurează pentru prima dată în program.
Nicole Kidman în Les proies
Trebuie remarcată şi intrarea îm Festival a serialelor. În afară de Top of the Lake, vor fi proiectate două episoade din cel de al treilea sezon, foarte aşteptat, din Twin Peaks, semnat de David Lynch. Decizia a fost luată pentru “a reaminti doi cineaşti, Lynch şi Campion, pe care îi iubim. Serialele şi cinema-ul urmăresc aceeaşi povestire în imagini, este un progres natural”, consideră Preşedintele Festivalului.
În afara comeptiţiei, regizoarea franceză Agnès Varda şi plasticianul JR vor prezenta Visages, villages, în timp ce Raymond Depardon va arăta, într-o şedinţă specială, documentarul său Douze jours sur l'internement d'office, Claude Lanzmann propune Napalm, un film despre Coreea de Nord, iar Al Gore vine cu noul său film despre climă, An Inconvenient Sequel.
În secţiunea Un Certain regard publicul îi va regăsi pe Laurent Cantet, cu L'Atelier, şi pe Mathieu Amalric cu Barbara, povestea unui regizor care vrea să facă un film despre cântăreaţa Barbara, dar şi pe Léonor Serraille cu Jeune Femme, exemplu al unei noi generaţii de realizatori ambiţioşi.
David Lynch
Afişul actualei ediţii o reprezintă pe Claudia Cardinale, pe un acoperiş din Roma, în 1959.
Selecţia Oficială din acest an cuprinde:
Les Fantômes d'Ismaël de Arnaud Desplechin (deschidere, în afara competiţiei)
The Meyerowitz Stories, de Noah Baumbach
Okja, de Bong Joon-ho
Aus Dem Nichts (In The Fade), de Fatih Akin
120 Battements par minute, de Robin Campillo
The Beguiled, de Sofia Coppola
Rodin, de Jacques Doillon
Happy End, de Michael Haneke
Wonderstruck, de Todd Haynes
Le Redoutable, de Michel Hazanavicius
Geu-Hu (The Day After), de Hong Sang-soo
Hikari (Radiance), de Naomi Kawase
The Killing Of A Sacred Deer (Uciderea cerbului sacru), de Yorgos Lanthimos
A Gentle Creature, de Sergei Loznitsa
Jupiter's Moon, de Kornél Mundruczó
L'Amant double, de François Ozon
You Were Never Really Here, de Lynne Ramsay
Good Time, de Benny Safdie & Josh Safdie
Nelyubov (Loveless), de Andrey Zvyagintsev
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News