Mihai Daraban, preşedintele CCIR, a explicat de ce tarabele din piaţă nu sunt atractive pentru români precum marfa din supermarketuri.
"Noi nu am învăţat nimic. Avem o producţie de roşii de două luni pe an şi sărim la jugulara supermarketurilor. Sunt spaţii comerciale excedentare în fiecare reşedinţă de judeţ. Au proprietar, dar nu au chiriaş. Nu am învăţat nimic din brandurile astea, Stop and Go şi La Doi Paşi. Magazine micuţe, unde se pot asocia mai mulţi fermieri. Azi vinde unul roşii, mâine vinde unul ouă, brânză, cârnaţi de Pleşcoi. Într-adevăr, magazinul să arate altfel decât taraba din piaţă. Să arate frumos, să încânte omul. Acest lucru contează foarte mult, modul de prezentare în domeniul comercial contează foarte mult. Să nu ne mire că tarabele din piaţă nu sunt atractive chiar pentru toată lumea. E un fapt.
Dar vreau să mai spun ceva. La nivel de UE, noi avem 33% din toţi fermierii europeni. Şi contribuim de fapt cu produse standard agricole la nivel de UE cu 3,3%. În Franţa sunt 4,36% din numărul de fermieri europeni, şi contribuţia lor e de 17% din produse. Deja producţia de produse alimentare reprezintă un vis destul de îndepărtat. Încă este o evoluţie foarte lentă.
(n.r. România a exportat 4 milioane de tone de grâu în 2022) Ce înseamnă asta? Înseamnă nimic, la o ţară care importă de 126 de miliarde de euro. Importurile României, nu cele agricole. Faţă de 98,4 miliarde, cu un an înainte. Noi avem un deficit al balanţei comerciale de 34,1 miliarde de euro. Doar 1,7 miliarde din ăştia sunt în dreptul agriculturii", a declarat Mihai Dărăban.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu