Românii trebuie să urmărească atent și cu îngrijorare ceea ce se întâmplă la Renault, în Franța. Dacă la nivelul VW vorbeam doar de prezența distribuitorului, în cazul Renault în România există o unitate de producție strategică, la Mioveni, a declarat pentru DCNews analistul financiar Ionel Blănculescu.
O structură a fiscului francez ar fi percheziționat birourile firmei Renault, pentru aspecte legate de impozite. Surse sindicale au declarat presei că acest raid ar viza probleme legate de emisiile de noxe. Renault va face un anunț oficial în scurt timp.
Dacă, într-adevăr, se confirmă zvonurile că sunt probleme legate de noxe, atunci avem exemplul Volkswagenm, a precizat Blănculescu. Cei care au vândut, astăzi, la un simplu zvon, au acceptat să piardă 20-23% din valoarea acțiunilor, ca să să evite pierderi de 50%, cum s-a întâmplat în situația producătorului german.
Astfel, compania franceză a pierdut, astăzi, între 5 și 6 miliarde de euro din capital. Bursele își vor reveni, dacă se dovedește că a fost o furtună într-un pahar cu apă, sau vor fi probleme pe termen lung, cu amenzi, cercetări penale, restructurări, dacă se dovedește că este ceva ilegal, a mai spus Blănculescu.
Analistul financiar a refuzat să ia în calcul închiderea fabricii din Mioveni.
”Dacia-Renault este cea mai mare companie din România, a spus Blănculescu, după ce OMV a suferit o contracție, din cauza prăbușirii prețului petrolului. De OMV depind 17.000 de firme din țară, pe orizontală. Mai mult ca sigur, numărul firmelor care colaborează cu Dacia-Renault este mai mare, pentru că este o mai mare diversificare în industria auto. Dar, să pornim de la prezumția de nevinovăție a producătorului francez și să sperăm că o companie puternică va rezista, așa cum a rezistat cea germană”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu