Liniile aeriene și aeroporturile din UE avertizează că noul certificat digital poate genera haos.
Cele mai mari companii aeriene și aeroporturi din Europa au avertizat asupra apariției haosului și a cozilor de ore în cazul în care țările nu coordonează mai bine lansarea certificatului digital COVID-19 și nu asigură procesarea pasagerilor înainte de a ajunge la aeroport, relatează Reuters.
Sistemul Uniunii Europene de certificate digitale de călătorie COVID-19 urmează să intre în vigoare joi, dar grupul ACI al aeroporturilor și organismele reprezentative ale companiilor aeriene A4E, IATA și ERA au avertizat, într-o scrisoare către liderii UE, despre un „amestecul îngrijorător de abordări” de pe continent.
"Pe măsură ce traficul de pasageri crește în următoarele săptămâni, riscul de haos pe aeroporturile europene este real", au spus grupurile în scrisoarea comună trimisă luni și văzută de Reuters.
Certificatele digitale sunt concepute pentru a arăta, prin intermediul codurilor QR, dacă pasagerii sunt complet vaccinați, au imunitate datorită recuperării recente de la COVID-19 sau au avut un test negativ. Acestea sunt concepute pentru a fi utilizate pentru călătorii în întreaga UE începând cu 1 iulie, dar ar necesita verificări suplimentare și echipamentul potrivit pentru a citi codurile.
Scrisoarea spunea că singura modalitate de a evita cozile și întârzierile uriașe în timpul sezonului de vârf este de a implementa un sistem prin care atât certificatul de vaccinare, cât și formularele de localizare a pasagerilor sunt procesate de la distanță, înainte ca pasagerul să ajungă la aeroport.
Verificările trebuie să aibă loc numai în țara de plecare și nu la sosire, iar guvernele naționale ar trebui să gestioneze datele de sănătate și să furnizeze echipamente pentru verificarea codurilor QR, se spune în scrisoare.
"Un nivel ridicat de fragmentare și diferențe în implementarea DCC ... precum și repetarea verificărilor documentelor în mai multe state este alarmant", a spus acesta.
Timpul petrecut pe aeroporturi s-a dublat la 3 ore de la o oră și jumătate înainte de pandemie, a declarat vicepreședintele european al IATA, Rafael Schvartzman, un alt semnatar.
Dacă nu s-au făcut modificări și capacitatea a revenit la nivelurile pre-COVID, durata ar putea crește teoretic la cinci sau chiar opt ore, a spus el.
Înaintea unei reuniuni a țărilor europene cu privire la certificatul digital, marți, Comisia Europeană a emis o serie de orientări pentru statele membre care au generat preocupări, menționând că unele state planificau 10 combinații diferite de verificări.
Acest lucru riscă să ducă la „duplicarea inutilă a măsurilor și la apriția cozilor și a aglomerării în aeroporturi”, relatează Mediafax.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News