Reţeaua electrică europeană nu va face faţă tuturor doritorilor de maşini electrice, avertizează Asociaţia Europeană a Industriei Energiei Electrice.
Publicitate
Conform unui raport al Asociaţiei, numărul de maşini electrice din Europa va ajunge până în 2035 la 130 de milioane, de la 3 milioane în prezent. Sarcina maximă pe reţea va creşte şi ea, cu până la 90%, astfel că am putea avea parte des de supratensiuni, pierderi de energie, dar şi de preţuri mai mari. Pentru a evita acest lucru, este necesar să se introducă sisteme inteligente de încărcare, iar proprietarii de mașini să își schimbe abordarea utilizării infrastructurii de alimentare, scrie Auto Expert.
Potrivit European Alternative Fuels Observatory, în prezent există aproximativ 374.000 de stații de încărcare publice în Europa. În același timp, doar 12% dintre ele sunt "de mare viteză" (putere de 22 kW și mai mult). Cu toate acestea, vor fi necesare mult mai multe puncte de alimentare pentru a deservi viitoarele EV-uri. Astfel, arată EAFO, vom avea nevoie de 34 de milioane de staţii până în 2030 și 65 de milioane până în 2035, iar cele mai multe ar trebui instalate în clădiri rezidențiale. Numai implementarea unei astfel de infrastructuri va necesita 115 miliarde de euro!
Biroul Național de Audit din Marea Britanie a estimat că încărcarea unei mașini electrice acasă este cu 59-78% mai ieftină decât utilizarea unei stații publice. Analiștii Ernst & Young consideră că până în 2035, 85% din sesiunile de încărcare vor fi efectuate în rețelele de la domiciliu. Alte 6% dintre maşinile electrie vor fi alimentate la serviciu, 5% în locuri publice precum mall-uri și parcări și 4% pe autostrăzi.
Desigur, o creștere a numărului de vehicule electrice va atrage o creștere a cererii de energie electrică. Se așteaptă ca această cifră să crească cu 1.8% în fiecare an și să ajungă la 3.530 TWh (terawați-oră) până în 2030. Problemele vor apărea atunci când perioadele de încărcare de vârf ale vehiculelor electrice încep să coincidă cu vârfurile sarcinii totale. O analiză a celor șase opțiuni de încărcare a arătat că sarcina maximă va crește cu 21-90%, iar factorul de încărcare al transformatoarelor cu 19-80%.
Pentru a evita acest lucru, proprietarii de mașini vor trebui să-și schimbe abordarea de interacționare cu infrastructura de încărcare. De exemplu, vor trebui să încarce mașinile noaptea sau în afara orelor de vârf.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu