În opinia deputatului Mircea Duşa, fostul ministru al Apărării Naţionale, dacă în anul 2013 nu se lua o hotărâre în privinţa achiziţionării avioanelor F16, România risca să rămână, în 2018, fără aviaţie de vânătoare.
Publicitate
"În 2013, dacă nu luam o hotărâre, ajungeam ca în anul 2018 să rămânem fără aviaţie de vânătoare. Sunt avioane care au un anumit număr de ore de zbor sunt planificate pentru 20 de ani. Acest pachet înseamnă modernizarea în primul rând modernizarea avioanelor, motoarele sunt noi, sistemele de război electronic sunt de ultimă generaţie, muniţia şi instruirea personalului tehnic. Va trebui să demarăm lucrările de modernizare a bazei de la Feteşti, refacerea completă a pistei, hangarele pentru avioane şi pentru mentenanţa muniţiei", a spus fostul ministru al Apărării Naţionale.
Potrivit acestuia, cele şase avioane F 16 multirol aduse recent în ţară vor fi operate de la Baza Aeriană de la Feteşti şi fac parte din lotul total de 12 aparate de zbor, că alte trei aparate vor ajunge în România până la finele acestui an, iar restul vor veni în 2017.
Mircea Duşa a arătat că aviaţia pe care România o are este sprijinită de aviaţia NATO şi asigură misiunile de supraveghere a spaţiului aerian în această zonă, iar din 2013 a fost crescut numărul orelor de zbor pentru piloţii români.
Ce se întâmplă cu MIG-urile
Comandorul Adrian Motorga, comandantul escadrilei de avioane MIG 21-Lancer de la baza aeriană de la Câmpia Turzii a precizat că vechile MIG-uri vor fi menţinute în exploatare şi vor lua parte la misiuni până după anul 2018, întrucât va mai dura un timp până când noile achiziţii, F16, vor fi operaţionalizate.
La rândul său, comandorul Cătălin Micloş a precizat că 80 de militari români - piloţi, tehnicieni, ingineri etc. - beneficiază de pregătire de specialitate în Portugalia pentru a putea opera noile avioane F 16, relatează Agerpres.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu