Avioanele Boeing 737, probleme la sistemul de control al direcției. Cezar Osiceanu: Compania trebuie să trimită în istorie celebrul său cal de bătaie

Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Freepik
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Freepik

Problemele depistate de NTSB la avioanele Boeing 737 ar putea forța fabricantul american de avioane civile și militare "să trimită în istorie celebrul său cal de bătaie".

Vrea nu vrea dar compania Boeing trebuie evident să trimită în istorie celebrul său cal de bătaie, Boeingul 737. Comisia națională de control în domeniul transporturilor, celebra NTSB, nu cedează presiunilor politice de orice fel și șeful ei, Jennifer Homendy, a pus foarte clar lucrurile la punct prin declarația recentă în care a afirmat cu subiect și predicat că FAA, Autoritatea Aeronautică Americană, nu se mișcă îndeajuns de rapid în problema pieselor neconforme descoperite pe sute de avioane Boeing 737.

Problema, descoperită cu 6 luni în urmă, nu este una deloc ușoară pentru că se referă la riscul cert și permanent de rupere sau blocare a comenzilor direcției. Situația a fost descoperită în urma unor anchete ale NTSB că urmare a doua astfel de incidente petrecute cu avioane ale unor companii non americane în anul 2019. 

Sistemul respectiv este produs tot de o firmă americană, Collins, și deși avusese anterior cele două cazuri, până la producerea unui incident asemănător dar de data aceasta cu un avion al companiei americane United Airlines, nu a fost verificat serios.

Ce înseamnă minimele de operare

Sistemul este obligatoriu a funcționa corect în cazul apropierilor automate în condiții de vizibilitate redusă folosindu-se ILS Categoria III A. Ca să înțeleagă și cei care nu lucrează în aviație ce înseamnă minimele de operare în acest caz de apropiere le spunem că la 30 de metri și cu o vizibilitate de doar 200 de metri pilotul trebuie să decidă dacă se continuă aterizarea sau se ratează.

Până atunci cei doi piloți automați lucrează cu acest sistem pentru menținerea avionului pe direcția electronică furnizată de echipamentul ILS de la sol. Ori dacă pilotul observă o deviație de la această direcție, cauzată de defectarea sistemului respectiv de ghidaj al direcției avionului, el trebuie obligatoriu să rateze fără discuții. 

NTSB, scrisoare deschisă clară și fără echivoc

Ca atare, în urma verificărilor s-a constatat că doar 353 de astfel de piese produse de Collins și care echipau avioane Boeing 737 NG și MAX, nu corespundeau! Ca să fie tacâmul complet, șeful NTSB a precizat și că se suspectează încă 271 de avioane ale unor companii din afara SUA că ar avea aceeași problemă. 

Doar că cei de la NTSB nu dorm în papuci și dacă au văzut că FAA trage de timp ca fotbaliștii cu măsurile de rezolvare ce trebuiau impuse companiei Boeing, a trimis o scrisoare deschisă clară și fără echivoc. Așa că volens nolens Boeing a trebuit să cârpească din nou calul de bătaie cu un plan de înlocuire la cele 353 de avioane răspândite prin toată America și restul lumii! Că așa e în tenis, vorba marelui Toma Caragiu!

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

acest articol reprezintă o opinie
Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel