Avioanele care au fost găsite cu multe probleme. Mai ai curaj să zbori cu ele?

Foto cu rol ilustrativ: Freepik
Foto cu rol ilustrativ: Freepik

Compania Boeing se confruntă din nou cu probleme majore, după ce Comisia Națională de Siguranță a Transporturilor din SUA (NTSB) a descoperit piese neconforme pe sute de avioane din seria 737. Într-o declarație fermă, șefa NTSB, Jennifer Homendy, a criticat dur Autoritatea Aeronautică Federală (FAA) pentru reacția lentă la această problemă critică de siguranță.

Alegeri prezidentiale 2024

Piesele defecte, produse de compania americană Collins, pun în pericol comenzile direcției avioanelor, crescând riscul unor incidente grave. Problema a fost descoperită în urmă cu șase luni, în urma unor anchete ale NTSB, inițiate după două incidente din 2019 implicând avioane ale unor companii non-americane.

Situația a devenit și mai alarmantă după ce un incident similar a avut loc recent cu un avion United Airlines, fapt care a determinat NTSB să intensifice verificările. În urma controalelor, s-a constatat că 353 de avioane Boeing 737 NG și MAX din întreaga lume sunt echipate cu aceste piese neconforme.

Pilotul Cezar Osiceanu a vorbit despre acest subiect.

„Vrea sau nu vrea, compania Boeing trebuie să trimită în istorie celebrul său cal de bătaie, Boeingul 737. Comisia Națională de Control în Domeniul Transporturilor, celebra NTSB, nu cedează presiunilor politice de niciun fel, iar șefa acesteia, Jennifer Homendy, a clarificat lucrurile printr-o declarație recentă, în care a afirmat, cu subiect și predicat, că FAA (Autoritatea Aeronautică Americană) nu acționează suficient de rapid în problema pieselor neconforme descoperite pe sute de avioane Boeing 737.

Problema, descoperită acum 6 luni, nu este deloc una ușoară, deoarece se referă la riscul real și constant de rupere sau blocare a comenzilor direcției. Situația a fost descoperită în urma unor investigații ale NTSB, ca urmare a două incidente similare petrecute cu avioane ale unor companii non-americane în anul 2019.

Sistemul respectiv este produs tot de o firmă americană, Collins, și, deși cele două cazuri anterioare existau deja, nu a fost verificat serios până la producerea unui incident asemănător, dar de această dată cu un avion al companiei americane United Airlines.

Acest sistem trebuie să funcționeze corect în cazul apropierilor automate în condiții de vizibilitate redusă, folosindu-se ILS Categoria III A. Pentru cei care nu lucrează în aviație, "minimele de operare" în acest tip de apropiere înseamnă că la 30 de metri altitudine și cu o vizibilitate de doar 200 de metri, pilotul trebuie să decidă dacă continuă aterizarea sau ratează. Până în acel moment, cei doi piloți automați controlează avionul pentru menținerea pe direcția electronică furnizată de echipamentul ILS de la sol. Dacă pilotul observă o deviație de la această direcție, cauzată de defectarea sistemului de ghidaj al direcției avionului, el trebuie obligatoriu să rateze aterizarea, fără ezitare.

În urma verificărilor, s-a constatat că 353 de piese produse de Collins, care echipau avioane Boeing 737 NG și MAX, erau neconforme!

Ca să fie situația și mai complicată, șefa NTSB a precizat că se suspectează încă 271 de avioane ale unor companii din afara SUA de a avea aceeași problemă.

Însă cei de la NTSB nu stau degeaba și, văzând că FAA amână măsurile de remediere care trebuiau impuse companiei Boeing, au trimis o scrisoare deschisă, clară și fără echivoc.

Astfel, volens nolens, Boeing a fost nevoită să repare din nou "calul de bătaie" printr-un plan de înlocuire a pieselor pe cele 353 de avioane răspândite prin toată America și restul lumii.

Așa-i în tenis, cum zicea marele Toma Caragiu!”, a spus Cezar Osiceanu.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel