Echipele de salvare vor reîncepe luni căutarea avionului AirAsia dispărut între Indondezia și Singapore, odată cu răsăritul soarelui. Până atunci, experții în aviație analizează ipotezele care ar fi putut duce la dispariția aeronavei cu 162 de persoane la bord.
Iată cele cinci ipoteze prezentate și analizate de Sky News:
Defecțiune tehnică
Airbus A320-200 are un palmares excelent în ceea ce privește siguranța, cu doar 26 de accidente, din 1988, de când a fost pus în funcțiune.
Potrivit pilotului Gideon Ewers, cele mai multe dintre aceste accidente au fost provocate de alte cauze decât defecțiunile tehnice.
Lovit de furtună
Înainte ca zborul QZ8501 să dispară de pe radar, pilotul a solicitat să crească altitudinea de zbor, pentru a evita furtuna.
Expertul în aviație Mike Vivian susține că furtunele se pot produce la altitudini de mii de metri, iar norii de furtună pot produce avarii serioase aeronavelor. Însă condițiile meteo nefavorabile nu reprezintă o noutate în zonă, iar piloții au experiență în a le depăși cu bine.
Căpitanul Vivian susține că este greu de crezut ca o schimbare bruscă de vreme să ducă la dispariția avionului.
Doborât de gheață
Avionul ar fi intrat în givraj, iar stratul de gheață depus la exterior l-ar fi doborât, spune pilotul Ray Karam Singh, un cunoscător al rutei de deasupra Mării Java. El susține că pilotul aeronavei AirAsia ar fi putut încerca să scape de givraj urcând la altitudine mai mare, însă și acolo ar fi putut avea de-a face cu alte probleme cu gheața.
De altfel, Ray Karam Singh opinează că gheața este cea mai probabilă cauză care a dus la dispariția Airbusului A320-200, mai degrabă decât o furtună.
Un act deliberat
Piloții avionului AirAsia au menținut legătura cu turnul de control până în ultimele minute dinaintea dispariției de pe radar, susține David Learmount, operator și editor la Flight Global.
Mantra pilotului este în primul rând să conducă avionul, după care să comunice. Prin urmare, ceva i-a distras pe piloți, iar ei nu au putut vorbi cu controlorii de trafic aerian.
"Ceva le-a distras atenția, astfel încât nu au putut comunica până la sfârșit. Până la acest moment nu știm ce s-a întâmplat, însă nu pare a fi un act deliberat", a declarat David Learmount.
Revendicarea unor astfel de situații reprezintă o practică des întâlnită în rândul organizațiilor teroriste, care încearcă astfel să își anunțe noi "victorii".
Eroare de pilotaj
Pilotul indonezian avea o experiență de 20.000 de ore de zbor, dintre care 7.000 cu AirAsia, potrivit șefului companiei aeriene, Tony Fernandes.
Era obișnuit să zboare pe acea rută și avea o experiență bogată, conform experților în aviație.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu