Un avion a fost întors din drum după doar 40 de minute de zbor, pentru că unul dintre piloţi nu terminase instructajul.
Este vorba despre zborul operat de Virgin Atlantic, de la Londra la New York. Se pare că unul dintre copiloţi nu ar fi dat şi ultimele teste pentru a primi aprobare de zbor.
Compania aeriană a spus că echipajul a aflat de eroare la 40 de minute de la decolare, când erau deasupra Irlandei. Pentru respectivul pilot s-a găsit un înlocuitor, iar avionul a plecat din nou spre New York.
"Ne cerem scuze pentru toate neplăcerile cauzate clienţilor noştri, care au ajuns la destinaţie cu 2 ore şi 40 de minute întârziere, ca urmare a schimbării de echipaj", a mai transmis compania, conform BBC.
Pasagerii spun că nu li s-a transmis că întârzierea ar fi cauzată de faptul că unul dintre membrii echipajului ar fi nepregătit.
"Eram deasupra coastei Irlandei când căpitanul ne-a informat că a întors avionul la 180 de grade şi că ne întoarcem la Heathrow din cauza unei erori administrative. A spus că trebuiau semnate nişte hârtii pentru a ne putea continua zborul. Am aterizat la Heathrow şi evindet că ne-am îngrijorat când o companie atât de mare ne-a spus că problema ar fi o hârtie. M-am mai supărat şi de întârziere, pentru că eu şi soţul meu mergeam la New York doar pentru 3 zile. Am întrebat de mai multe ori ce se întâmplă şi tot ce ni s-a spus este că nu era legal să fim în aer atunci, şi că trebuia să ne întoarcem pentru ca un inginer să ne dea acordul să zburăm. A fost şi panică după aterizare, pentru că oamenii s-au ridicat şi făceau ture prin avion, cereau informaţii.", a declarat Julie Vincent pentru Daily Mail.
Cu aripi ca de Boeing, dar cu o greutate nu mai mare decât a unui SUV, acest avion a zburat deja în jurul Pământului fără a folosi combustibil. Numit Solar Impulse 2, acesta a fost creat de Bertrand Piccard, explorator elveţian, şi Bertrand Borschberg, inginer elveţian.
În 2019, avionul a fost cumpărat de Skydweller Aero, un startup americano-spaniol care vrea să transforme aeronava în primul pseudo-satelit comercial din lume, capabil să facă munca oricărui satelit de pe orbită, dar într-un timp mai scurt. De altfel, folosirea acestuia are şi avantaje financiare, pentru că sateliţii convenţionali sunt extrem de scumpi şi trebuie duşi pe orbită cu o rachetă care arde combustibili fosili. În plus, acesta nu ar mai fi scos din funcţiune, spre deosebire de cei convenţionali.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu