Se poate ca o problemă la motor să nu fie sesizată la decolare? Osiceanu: HAZARD. Neprevăzutul poate provoca o catastrofă

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Pilotul Cezar Osiceanu a vorbit despre avionul prăbușit în Milano.

Publicitate

VEZI mai multe despre avionul prăbușit AICI: Avion înmatriculat în România, prăbușit lângă Milano. Radu Tudor: Toți au murit / VIDEO + update

Opt persoane, printre care un copil, au murit după ce un avion de mici dimensiuni a căzut pe o clădire din Milano.

Întrebat despre acest incident, pilotul Cezar Osiceanu a vorbit despre posibilele cauze ale prăbușirii. 

Întrebat dacă o astfel de aeronavă are doar pilot sau și pilot și copilot, Cezar Osiceanu a răspuns că: "categoria aceasta de avion este o o categorie cu două posturi de pilotaj care pot fi ocupate fie de doi piloți, fie de un singur pilot, pentru pilotarea lui fiind necesar ca cel puțin unu dintre piloții aflați la manșă să fie autorizat pentru tipul acesta de avion. Deci poate fi pilotat și de un pilot și de doi. Nu este obligatoriu, datorită mărimii lui, un avion la care să fie obligatorie prezența a doi piloți în scaun.

Imaginile sunt terifiante și ne aduc aminte că în aviație se mai și moare. Tocmai pentru că riscul face parte din meseria de pilot. De asemenea, condițiile meteo la ora producerii accidentului nu erau unele rele care să poată provoca un accident.

Din punct e vedere aeronautic trebui să știm că în astfel de evenimente aeriene, pe teritoriul statului unde au loc ele, se face imediat o comisie de anchetă care va strânge toate datele și va da un verdict"

Care ar fi posibilele cauze în acest moment

"Cel mai plauzibil lucru ar fi o cedare a motorului, urmată de o imposibilitate de manevră. Trebuie să știm că aeroportul de acolo este aflat în inima orașului Milano și operarea de pe acest aeroport se face numai pentru avioane de mici dimensiuni.

A fost interzisă de foarte mult timp operarea avioanelor de linie acolo, tocmai că este o zonă cu foarte multe obstacole, foarte populată, cu clădiri, case, blocuri.

Trebuie să știm că la orice avion, oricât de mic ar fi, există un mecanic de sol sau un personal tehnic auxiliar care se ocupă cu pregătirea aeronavei pentru zbor, o verifică, o analizează, o alimentează și face verificările necesare și semnează pentru conformitate în registrul tehnic care rămâne la bordul avionului, iar o copie a înregistrării respective rămâne la sol în cazul unei anchete, pentru a se face dovada că a fost respectată procedura", a declarat Cezar Osicanu, în direct la Antena 3.

Văzând harta transmisă de flightradar care a înregistrat zborul de la decolare până la prăbușire, Cezar Osiceanu a continuat:

"Este o procedură normală. Din ceea ce văd, nu indică faptul că ar fi luat-o pe o rută neconformă. În plus, trebuie să știm că dacă pilotul a sesizat o oarecare problemă, în următorul moment comunică imediat organului de dirijare ce problemă are și dacă necesită ajutor. Imaginile sunt terifiante".

Se poate ca o problemă la motor să nu fie sesizată înainte de decolare?

"Bineînțeles! Meseria aceasta este supusă hazardului și oricât de bine ai pregăti zborul, oricât de bine ai verifica avionul, motoarele, sistemele, întotdeauna există acel neprezăvut care poate provoca o catastrofă", a mai spus Cezar Osiceanu.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel