Generalul Cristian Barbu a susținut, în cadrul emisiunii “Ce se întamplă?”, cu Răzvan Dumitrescu, că FSB-ul (serviciul de securitate al Rusiei) ar fi putut acționa împotriva lui Prigojin doar în colaborare cu armata, în cazul ipotezei doborârii de la sol a avionului în care se afla șeful mercenarilor Wagner.
Întrebat dacă FSB-ul ar fi putut avea o legătură cu doborârea avionului în care se afla Prigojin, generalul Cristian Barbu a răspuns:
„Poate să fie și mâna lungă sau foarte înaltă a FSB-ului, dar în mod clar FSB-ul putea să acționeze doar dacă avea un pachet special pus în avion. Dacă mergem pe varianta puțin probabilă, dar nu exclusă, ca avionul să fi fost lovit în timpul zborului de către ceva de la sol, iar acel ceva nu putea fi decât o rachetă, atunci FSB-ul ar fi trebuit să lucreze sigur cu forțele armate, pentru că altfel rachetele acelea nu pot fi găsite oriunde.
Răzbunarea lui Putin poate să cuprindă și o parte din armată. Să nu uităm că Putin s-a întâlnit cu Gherasimov, unul de pe lista neagră a lui Prigojin, nu cu mult în urmă și chiar la Rostov-pe-Don, unde puteau fi puse la punct inclusiv detaliile importante pentru doborârea unui avion.
În Rusia s-a deschis o anchetă penală pentru a stabili ce s-a întâmplat. Unele surse anonime au declarat presei ruse că avionul a fost doborât de una sau mai multe rachete sol-aer. Informația nu a putut fi verificată momentan.
Flightradar24 a realizat o analiză a ultimelor momente ale zborului, pentru Reuters.
La 3:19 p.m. GMT, aeronava a făcut o „verticală bruscă în jos”, a spus Ian Petchenik de la Flightradar24. În aproximativ 30 de secunde, aeronava a coborât mai mult de 2.400 de metri, de la altitudinea de croazieră, de 8.500 de metri.
„Orice s-a întâmplat, s-a întâmplat repede”, a spus Petchenik.
„Este posibil ca (pilotul) să se fi luptat (cu aeronava) după ce a pierdut altitudine”, a spus Petchenik. Dar înainte de scăderea dramatică a acesteia, „nu exista niciun indiciu că ar fi fost ceva în neregulă cu această aeronavă”.
Flightradar24 a transmis că avionul a trecut printr-o serie de urcări și coborâri cu peste 30 de secunde înainte de plonjarea finală, dezastruoasă. Flightradar24 a primit ultimele date despre avion la 3:20 p.m.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu