Avocatul Bogdan Bărbuceanu a făcut precizări după un articol publicat de DC News cu privire la cum se desfășoară relațiile comerciale, între o firmă de mobilă, care invocă starea de urgență, și un client revoltat pe aceasta.
Am contactat un specialist în materii juridice. Avocatul Bogdan Bărbuceanu a făcut următoarele precizări, pentru DC News, despre cazul amintit mai sus.
'După ce se încheie starea de urgență, sigur că își va putea recupera banii, firma va fi obligată să livreze sau să își onoreze comanda. Dar pe fondul stării de urgență nu se poate face acest lucru ținând cont de numeroasele restricții ale Ordonanțelor militare. Prin urmare, firma respectivă din cazul prezentat de dvs. este exonerată de orice fel de răspundere pe toată perioada stării de urgență.
Prin urmare, în perioada amintită, nu va răspunde în niciun fel, nici măcar civil. După ce se încheie starea de urgență, în termenul prevăzut de la momentul încheierii comenzii, trebuie să își onoreze acest fapt. Repet! În aceste momente, nu au nicio obligație. Dacă firma dorește să își continue businessul și în această perioadă să și achite banii de bună voie... este o altă discuție. Este o chestiune amiabilă care poate apărea între firmă și client.
Subliniez faptul că nu pot interveni obligații în toată această perioadă a stării de urgență. Se suspendă orice obligație contractuală! De exemplu, noi, avocații, avem termene pe durata de procedură. Toate sunt suspendate. Dacă astăzi aveam o întâmpinare și nu am depus-o, termenul se reia de la data ridicării stării de urgență. La fel este și în cadrul procedurilor comerciale, de natură juridică și de orice altă natură. Se suspendă pe durata stării de urgență!' a precizat avocatul Bogdan Bărbuceanu, pentru DC News.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu