Avocatul Poporului, Victor Ciorbea, a programat, vineri, o conferință de presă. Potrivit ultimelor informații, acesta va anunța că a decis contestarea la CCR a ordonanțelor privind modificarea celor două coduri penale.
- Am primit aseara de la dl procuror general o scrisoare prin care ma roaga sa iau in considerare unele critici de neconstitutionalitate;
- Unele idei au fost preluate chiar in textul exceptiei, celelalte nu am reusit sa le examinam. Am atasat documentul la exceptia propriu-zisa;
- Am decis să ridic excepția de neconstituționalitate a OUG nr. 13, aceasta fiind depusă vineri la CCR, a declarat Acocatul Poporului.
- Legat de calitatea procesuala activa a Avocatului Poporului: regret ca nu am fost in stare sa rezist presiunilor unora dintre dvs si miercuri dimineata am dat un raspuns inainte de a fi inn posesia Monitorului Oficial si de a verifica daca exista precedente;
- Îi multumesc domnului presedinte pentru precizarea legata de precedent. Verificand prevederile OUG, am constatat ca avem indiscutabil calitate procesuala activa;
- Am retinut o prima critica ce vizeaza elemente extrinseci OUG: Ea se referă la neindeplinirea cerintelor referitoare la existenta urgentei si a cazului exceptional care sa permita adoptarea unei astfel de OUG. Spre pildă, Guvernul menționează în nota de fudamentare ca unul dintre motive că este necesară implementarea unei directive a UE. Verificând acea directivă, am constatat că termenul de implementare este 1 aprilie, 2018, deci nu se ustificâ adoptarea OUG;
[citeste si]
- În legăgătură cu acest aspect, CCR a precizat în unele decizii mai vechi că se justifică utilizarea OUG în situația în care ar fi declanșată procedura de impingement împotiva statului român, ceea ce nu este cazul în spețâ;
- Referitor la acel abuz în serviciu. Este adevărat că ave acea decizie a CCR și că prin OUG s-a ținut seama de cerințele formulate în decizia CCR, dar în OUG se folosește, se adaugă, se face trimitere și la vătămare gravă, certă și efectivă a drepturilor sau interreselor lwgitimw a unei persoane fizice sau juridice. Deci se spune: ori prejudiciul este mare de 200.000 ori se aduce o asemenea vătămare de care vorbeam. În schimb Guvernul nu definește în OUG ce znseamnă această vătămare corporală. Apare un element de incertitudine care este contrară cerințelor constituționale în materie și cu cu atât mai mult în materie de legiferare penală.
- Un alt element este acelă că în OUG se spune că suntem în prezența abuzului în serviciu doar în situația în care avem de-a face cu încălcarea legii stricto-sens, respectiv lege sau OUG. Ori, din diverse decizii ale CCR reiese că trebuie avută în vedere accepțiunea de lege. Deci și acele încălcări ale unei încălcări ale unei hotărâri de Guvern, ale unor ordine ale miniștrilor, ale unor hotărâre ale Consiliilor județene, ale unor unor hotărâri ale consiliilor municipale, locale, reprezintă acte normative în sens larg;
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News