Profesoara Cristina Tunegaru și-a arătat îngrijorarea în privința perlelor elevilor de la examene.
"Mi s-au cerut perle din lucrările elevilor de la bac și evaluare. Am refuzat, pentru că ele nu mă amuză. Mă întristează. E cinic să predai noțiuni abstracte unor copii nepregătiți să le înțeleagă și apoi să te amuzi pe seama disperării lor de a le folosi copilărește. E ridicol să le predai și să le ceri lucruri pe care cei mai mulți copii nu sunt capabili să le conceptualizeze. Ca atunci când îi dai bebelușului o pereche de pantaloni pe care și-o pune în cap. El știe că e îmbrăcăminte, dar nu știe cum să o folosească. Diferența este că la 1 an e amuzant, copilul învață repede, are o minte deschisă, foarte plastică. La 13-14 ani, se întâmplă în mintea copilului lucruri iremediabile, el învață ori să iubească literatura, ori să o privească cu indiferență sau cu ură.
Rezultatul este că elevii învață pe dinafară pentru examen scheme de compuneri, frânturi de fraze. Poate părea absurd, dar unii învață pe dinafară compuneri întregi pe care le aplică pentru orice text. Într-o fundătură ne-au dus teoria literară și analizarea textelor nepotrivite.
Sunt curioasă, ce ar scrie în eseul despre procedeele de construcție a unui personaj literar cei care se amuză de perlele de la bac ?
Perlele sunt semnele târzii ale aversiunii copiilor față de felul în care se predă literatură, semne pe care nu reușim să le înțelegem și să le rezolvăm la timp. Iar prăpastia dintre copii și literatură crește mereu. Un eșec educațional care ar trebui să ne sperie și să ne determine să luăm măsuri", a spus Cristina Tunegaru.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News