Cu un mesaj pe rețelele de socializare, Balenciaga a recunoscut ”o serie de erori” legate de campaniile de publicitate cu copiii, dar apar noi detalii controversate și noi controverse.
Publicitate
Controversa în jurul Balenciaga continuă după scandalul care a forțat brandul să retragă o campanie publicitară. Fotografiile, înfățișând copii purtând jucării și gulere de sclavie, au stârnit un scandal pe web. În ciuda scuzelor publice, multe personalități din lumea modei s-au distanțat de faimoasa casă de modă Balenciaga. Chiar și Kim Kardashian, muza designerului Demna Gvasalia, a spus că i s-au părut ”deranjante” imaginile și designerul a fost nevoit să renunțe la un premiu. Între timp, casa de modă aleargă pentru ”acoperire” prin canale legale, potrivit Fan Page.
Fotografiile copiilor de pe platoul campaniei Magazin de Cadouri au deschis cutia Pandorei, dar nu sunt singurele imagini care au fost criticate. Există o a doua campanie, legată de cea mai recentă colecție, care înfățișează gențile de pe un birou printre foi și cărți aparent aranjate la întâmplare.
Mărind imaginea, însă, este clar că documentul conține textul unei sentințe a Curții Supreme a SUA din 2008, Statele Unite v. Williams, în care s-a decis că materialul de abuz sexual asupra copiilor nu este protejat de dreptul la libera exprimare.
Într-o altă fotografie, Isabelle Huppert, poate fi văzută sprijinindu-și picioarele pe un birou aglomerat: printre volumele din fundal se află unul dintre tablourile pictorului belgian Michaël Borremans, care înfățișează copii în situații tulburătoare, la limita macabrului.
Ca răspuns la valul de critici, Balenciaga a intentat un proces în valoare de 25 de milioane de dolari împotriva companiei de producție North Six și a lui Nicholas Des Jardins, director de decor pentru campanie, acuzându-i de ”acte și omisiuni inexplicabile”: argumentul companiei este că acele documente iar obiectele asociate cu sclavia au fost plasate pe platou fără știrea mărcii.
O mișcare pe care mulți au văzut-o ca o ultimă încercare de a găsi un țap ispășitor: este posibil ca nimeni, la etajele superioare ale companiei, să nu fi văzut materialul fotografic înainte de a autoriza publicarea acestuia?
Pe 28 noiembrie, la câteva zile după izbucnirea scandalului în media, revista Business of Fashion a revocat un premiu pe care plănuise să îl acorde designerului brandului, Demna Gvasalia.
Balenciaga a rupt apoi tăcerea pe rețelele de socializare și a recunoscut: ”o serie de greșeli pentru care își asumă responsabilitatea” și își reînnoiește scuzele celor care s-au simțit ofensați, partenerilor și ambasadorilor.
Cu siguranță, în epoca rețelelor de socializare, nicio greșeală nu se uită ușor: după disputele cu rapperul Ye, vârful de lance al grupului Kering trebuie să se confrunte cu o altă problemă care amenință să zguduie faimoasa casă de modă din temelii.
View this post on Instagram
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu