Băncile, acuzate că mint cu privire la impactul măsurilor „verzi” pentru a-și face reclamă

FOTO: Pexels
FOTO: Pexels

Numărul cazurilor de „greenwashing”, realizate de bănci și companii de servicii financiare din întreaga lume, a crescut cu 70% în ultimele 12 luni, față de anul anterior, a arătat un raport publicat marți, transmite Reuters.

Publicitate

Instituțiile financiare europene au generat majoritatea cazurilor și o mare parte din „greenwashing” a implicat afirmații despre combustibilii fosili.

Firma de date specializată în probleme mediu, justiție socială și guvernanță (ESG), RepRisk, a înregistrat 148 de cazuri din industria serviciilor bancare și financiare la nivel global, în cele 12 luni, până la sfârșitul lunii septembrie 2023, în creștere de la 86.

Din cele 148 de cazuri, 106 au fost generate de instituții financiare europene.

Acțiunea de „greenwashing” are loc atunci când o companie face o afirmație despre mediul înconjurător, cu scopul de a promova un impact pozitiv, însă doar la nivel declarativ.

„Peste 50% dintre aceste incidente cu risc de „greenwashing” fie au menționat combustibili fosili, fie au legat o instituție financiară de o companie de petrol și gaze. Aceste incidente nu au loc izolat, iar autoritățile de reglementare sunt din ce în ce mai conștiente de amploarea problemei”, a transmis RepRisk.

Organele de supraveghere ale Uniunii Europene au declarat în iunie că băncile, asigurătorii și firmele de investiții din bloc au făcut „afirmații înșelătoare” cu privire la acreditările lor de sustenabilitate către investitori.

Industria bancară și a serviciilor financiare este a doua după cea de petrol și gaze, în clasamentul celor mai multe incidente de „greenwashing”, a transmis RepRisk.

Firma de date a descoperit că greenwashing-ul, în general, este în creștere.

Unul din patru incidente de risc ESG legate de climă a implicat „greenwashing”, o creștere față de unul din cinci, cât a fost inregistrat anul trecut. În plus, una din trei companii legate de „greenwashing” a fost implicată și în cazuri de „social washing” (afirmații înșelătoare cu privire la responsabilitatea socială a produselor sau serviciilor unei companii). Acestea includ complicitatea corporativă la abuzarea drepturilor omului.

„Comunicarea înșelătoare în jurul subiectelor de mediu și sociale nu numai că împiedică progresul către obiectivele colective, ci și dăunează încrederii consumatorilor și investitorilor”, a scris RepRisk, în ultimul raport.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel