Consiliului Patronatelor Bancare din România (CPBR) face apel către toţi prestatorii şi utilizatorii de servicii bancare să protejeze publicul şi proprii angajaţi prin respectarea regulilor stricte de igienă şi prevenţie mai ales în ceea ce priveşte operaţiunile cu numerar.
CPBR recomandă populaţiei:
- să folosească în această perioadă cu precădere mijloacele de plată la distanţă (aplicaţii online şi mobile banking), carduri sau alte metode de tip "contactless" pentru plata bunurilor şi serviciilor în magazine, precum şi plăţi securizate pentru cumpărăturile online;
- metodele de plată la distanţă sau contactless, igienice şi la indemâna oricarui consumator, sunt extrem de eficiente în prevenirea contaminării cu virusuri sau bacterii, fiind de altfel şi extrem de sigure din punct de vedere al utilizării, în sensul că în cazul pierderii acestora nu se pierd banii din conturile care le alimentează;
- în cazul în care sunt necesare vizite în agenţiile bancare, să păstreze o distanţă sigură, de cel puţin un metru, faţă de alte persoane, fie ca sunt clienţi sau personal al băncii;
- să amâne vizitele în agenţii dacă au călătorit în ţări sau zone afectate de coronavirus;
- de asemenea, să urmeze toate indicaţiile privind igiena şi măsurile preventive în orice situaţie, în primul rând spălarea pe mâini cu apa şi săpun timp de minim 20 de secunde, cât de des este posibil.
Cu privire la măsurile de prevenţie din cadrul instituţiilor de credit, CPBR spune că băncile ce operează în România au implementat deja planuri de protecţie atât pentru angajaţi cât şi pentru clienţi.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News