Cluburile de fotbal FC Barcelona şi Real Madrid pot obţine venituri suplimentare anuale de peste 35 milioane euro dacă vor modifica numele actual al stadioanelor lor, Camp Nou respectiv Santiago Bernabeu, conform unui studiu al companiei americane de consultanţă Duff and Phelps, citat de EFE.
Conform estimărilor, Barca şi Real pot încasa 36,5 milioane euro pe an, dacă îşi vor rebrandui arenele, mai mult decât Manchester United, care poate încasa 30,5 milioane euro din schimbarea numelui Old Trafford.
Bundesliga germană s-a aliniat cel mai rapid la valorizarea numelui stadioanelor, 80% dintre acestea având o denumire comercială, comparativ cu Premier League - 30%, Serie A - 10%, Ligue 1 - 10% şi La Liga - 5%.
În Bundesliga, 28% din contractele de sponsorizare sunt încheiate cu companii financiare, 17% cu companii producătoare de automobile, 5% cu companii furnizoare de energie şi 33% cu alte tipuri de societăţi.
Cluburile europene care nu au adoptat nume comerciale deţin un potenţial semnificativ neutilizat de obţinere de venituri, concluzionează studiul Duff and Phelps. AGERPRES
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu