Un tren Regio al CFR Călători a rămas fără locomotivă timp de o oră și jumătate, pentru că s-a decis cuplarea acesteia la tracțiunea unui tren Interregio internațional.
Trenul IR 72 Traianus, București Nord – Timișoara Nord – Budapesta, s-a defectat la Măldăeni, joi dimineața. În tren călătoreau 350 de pasageri, dintre care 150 de copii care se duceau într-o tabără școlară.
”Trenul și–a reluat circulația în condiții de siguranță, cu un alt mijloc de remorcare, după realizarea tuturor procedurilor aferente unei astfel de situații (acțiuni de manevră, detașare/atașare, proba frânei etc). Pasagerii trenului IR 72 vor primi apă şi produse preambalate în staţia Craiova. CFR Călători cere scuze pasagerilor pentru neplăcerile întâmpinate și îi asigură că face toate operațiunile necesare pentru asigurarea unui transport în siguranță”, se arată în comunicatul de presă al operatorului feroviar de stat.
Responsabilii CFR Călători au omis totuși să explice de unde a fost luată locomotiva de ajutor care a preluat trenul IR 72 Traianus. Prin zonă trecea trenul R-E 9902, care venea de la Târgu Jiu și se îndrepta către București Nord, scrie publicația Club Feroviar.
Călătorii trenului Regio au fost lăsați în tren, fără locomotivă, după ce garnitura a fost oprită la Măldăeni, i s-a detașat locomotiva (EA 335), iar aceasta a fost atașată la trenul IR 72.
Călătorii de pe ruta Târgu Jiu - București Nord au fost nevoiți să aștepte timp de 94 de minute, fără aer condiționat, până locomotiva s-a întors pentru a-și continua drumul, mai relatează sursa citată.
România a obținut, recent, o derogare de patru ani de zile de a Regulamentul european care prevede despăgubiri în cazul în care trenul întârzie. Prin urmare, călătorii din trenul Regio nu pot cere despăgubiri pentru întârzierea creată, în timp ce călătorii trenului R 72 Traianus, București Nord – Timișoara Nord – Budapesta, pot face acest lucru.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu