Marile lanțuri de fast-food din lume concurează intens a oferi clienților cea mai bună ofertă. Ce i-a apucat?
Fie că este vorba de mic dejunuri la preț redus la McDonald's, găleți ieftine cu aripioare la KFC și combinații pe cinste la Pizza Hut, promoțiile devin din ce în ce mai populare, se arată într-un articol BBC privind piața din Marea Britanie. Totuși, fenomenul se aplică foarte simplu și pe piața românească de mâncare fast-food.
Motivum este unul simplu: având mai puțini bani, clienții devin mai economi, iar giganții fast-food își vor clienții înapoi. Cu toate acestea, criticii sunt îngrijorați de impactul asupra sănătății al acestor oferte. Numărul promoțiilor oferite la restaurantele fast-food, brutării și cafenele între aprilie și iunie anul acesta în UK a crescut cu o treime față de aceeași perioadă a anului trecut. Acest lucru este conform datelor de la Meaningful Vision, care monitorizează sectorul.
„Utilizarea promoțiilor este un instrument cheie pentru a genera trafic suplimentar”, spune directorul executiv al institutului, Maria Vanifatova. Numărul persoanelor care au trecut pragul acestor restaurante a fost în scădere pe parcursul anului până în mai, și abia acum este cu 1% mai mare față de un an în urmă, adaugă ea.
Operatorii de fast-food, ca și multe alte companii, și-au mărit brusc prețurile în timpul crizei costului vieții. Dar prețurile în fast-food au crescut în medie puțin mai mult decât prețurile în lanțurile de magazine alimentare, subliniază Siobhan Gehin, expert retail la firma de consultanță Roland Berger, care a fost anterior executiv la KFC.
„Această viteză fără precedent de schimbare nu a dat cu adevărat timp afacerilor sau consumatorilor să se obișnuiască cu noile niveluri de preț”, a transmis aceasta, ceea ce îi determină pe clienți să opteze pentru articolele mai ieftine din meniu sau să mănânce acasă în schimb. În consecință, companiile de fast-food „folosesc pârghia promoțiilor pentru a încerca să stimuleze cererea”.
McDonald’s a înregistrat prima scădere a vânzărilor de la pandemie încoace în al doilea trimestru al acestui an, forțând compania să efectueze o „regândire importantă” a prețurilor.
„Ofertele de la McDonald's erau destul de avantajoase, dar acum sunt văzute ca fiind destul de scumpe”, spune Clare Bailey, expert retail independent, a cărei primă slujbă a fost la un McDonald’s. Ea afirmă că poți mânca la restaurant mai ieftin decât un meniu de la un lanț fast-food.
Totuși, există motive pentru care sectorul a trebuit să mărească prețurile, spune ea. Costurile mari cu energia, ambalajele, creșterea salariului minim pentru angajați și, în cazul McDonald's, angajamentul de a-și procura carnea de vită local, au jucat toate un rol important.
Alistair Macrow, directorul executiv al McDonald's UK și Irlanda, spune că oamenii se confruntă cu decizii dificile despre unde și când să cheltuie banii și că prețurile bune sunt „mai importante decât vreodată”. El afirmă că firma ascultă feedback-ul clienților atunci când ia în considerare ce oferte să lanseze:
„Oferta noastră 3 pentru £3 (n.r., 18 lei) a fost lansată pentru prima dată la sfârșitul lunii, când clienții noștri ne spun că au nevoie de cel mai mare ajutor, și în timpul vacanțelor școlare, permițând mai multor familii să ia masa împreună. Am auzit că a funcționat, așa că am readus-o pentru a coincide cu vacanțele de vară.”
Macrow adaugă că McDonald's a băgat o ofertă de mic dejun în primăvară - care a intrat în competiție directă cu Greggs - deoarece „clienții ne-au spus că trebuie să prioritizeze prețul bun la micul dejun”. Această ofertă a fost de asemenea readusă pentru o perioadă limitată.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu