Americanii de la Bechtel sunt prea scumpi pentru români. Şi asta după ce oficialităţile au constatat că Bechtel percepe un cost de patru ori mai mare la lucrările Autostrăzii Transilvania, faţă de cel practicat în SUA. Având în vedere acest aspect, Ministerul Transporturilor încearcă rezilierea contractului semnat cu compania americană. În ce condiţii, rămâne de văzut.
text: Alex ANTONACHE
CNADNR a înaintat o scrisoare către Bechtel SUA prin care cere informații privind derularea proiectelor şi contractelor similare pe care compania americană le desfăşoară cu statul roman. În cadrul acestei scrisorii, România doreşte să ajungă la o înțelegere cu Bechtel vizând retragerea acestora de pe şantierul Autostrăzii Transilvania, scrie Jurnalul naţional.
Oficialitățiile române s-au sesizat în urma comparării costurilor pentru acest tronson de autostradă cu cele percepute de Bechtel în America. Aşa s-a ajuns ca CNADNR să plătească 16 milioane de euro pentru un kilometru de autostradă, bani care sunt suficenți pentru construcția a 16 benzi de autostradă în America - nu patru benzi, ca în România.
În aceste condiţii, partea română se află într-o postură delicată deoarece proiectul semnat în 2003 cu compania americană pentru Autostrada Transilvania nu are clauze de reziliere. Bechtel poate renunţa oricând, România nu. Totuşi specialiştii se pare că au găsit o portiță de scăpare: păgubosul contract pe bani publici ar putea fi închis numai în condiţiile în care statul nu mai are bani pentru susţinerea proiectului.
Între timp, compania americană a fost somată să renunţe la 30% din cheltuielile indirecte. CNADNR plăteşte numai pentru aceste cheltuieli 1 million de euro pe lună.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News