Grupul Eurolines, din care fac parte 20 de companii din România, Germania şi Republica Moldova, anunță că a înregistrat anul trecut o creştere cu 30% a cifrei de afaceri faţă de 2012, ajungând la aproape 75 milioane de euro.
Valoarea EBITDA la nivel de grup pentru 2013 reprezintă 3% din cifra de afaceri, iar rezultatul operaţional ajustat este de peste un milion de euro.
Touring Europabus România, compania care deţine reţelele de agenţii TUI TravelCenter şi Eurolines, a realizat 70% din cifra de afaceri. Vânzările de pachete turistice au crescut cu 61%, de bilete de avion cu 18% şi de autocar cu 7%.
În cadrul unei conferințe de presă, organizate joi, fondatorul Eurolines România, Dragoș Anastasiu a anunțat că, în 2013, grupul și-a atins obiectivele propuse, a încheiat anul cu o cifră de afaceri de 330 de milioane de lei, "bună" în opinia sa: "Noi suntem mulţumiţi cu ea. Ne-am pus și alte lucruri în gând în gând să fim mai competitivi, mai productivi, să avem profit. Am atins aproape 100% din obiectivele pe care ni le-am propus. Cel mai mare câștig pentru noi a fost că am înțeles că fără echipă nimic nu se poate. Al doilea lucru pe care l-am înțeles a fost faptul că degeabă avem oameni dacă nu avem o cultură a serviciilor. Cred că am înțeles în 2013 că cifrele reprezintă o consecinţă a unui feedback pozitiv din partea clienţilor".
Tot în 2013, grupul a deschis 16 noi agenţii TUI TravelCenter, iar aproximativ 200.000 de euro au fost cheltuiți pentru acordarea de beneficii clienţilor nemulțumiți de anumite servicii, dintre care însă 40% au revenit la serviciile companiei, a precizat directorul naţional de vânzări al Eurolines, Cosmin Marinof.
Tendințe pentru 2014
Grupul Eurolines și-a stabilit însă și țintele pentru anul 2014, estimând o o creştere a cifrei de afaceri cu cel puţin 20%. De asemenea, compania estimează că valoarea pachetelor turistice vândute de reţelele TUI TravelCenter şi Eurolines va fi cu 38% mai mare.
"Pentru 2014 ne-am propus să creştem, să ne consolidăm şi dorim să atingem o cifră de afaceri de 400 de milioane de lei (aprox. 88 milioane de euro )", a declarat Dragoş Anastasiu.
Danubius Travel, tour operatorul Eurolines specializat pe incoming (turişti străini care călătoresc în România) şi business travel, va avea o creştere de aproximativ 35% a cifrei de afaceri în 2014, ajungând la peste opt milioane de euro. Numărul de turişti străini care vor veni în Romania prin intermediul Danubius Travel va creşte cu 55% în acest an, ajungând la 100.000 de persoane.
Afacerile Rombus Transport, compania care se ocupă de transportul de persoane sub brandul Eurolines, se vor majora cu 7% faţă de nivelul înregistrat anul trecut, până la aproape cinci milioane de euro.
Investiţii planificate în 2014
Investiţiile Grupului Eurolines planificate pentru 2014 însumează aproximativ 14 milioane de lei, fiind vizate înnoirea flotei de auocare, creșterea rețelei de rent-a-car, dezvoltarea rețelei de agenții de turism, introducerea noului proiect - Round the World -, crearea unui training center, dar și investiții în tehnologie și în on-line.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu