Schimbare la STB: Biletul de 1,3 lei se elimină și se introduce tariful pe 60 sau 90 de minute - Propuneri

STB anunță posibile schimbări în perioada următoare. 60 de minute de călătorie ar putea costa 3 lei. 

Tarif pe oră și tarif pe 90 de minute, avantaj pentru călătorii care aleg transportul public

Societatea de Transport Bucureşti (STB) va propune un tarif de 3 lei pe oră pe mijloacele de transport în comun şi abonamente anuale de 500 de lei, a anunţat, vineri, directorul general al STB, Adrian Criţ, într-o conferinţă de presă, adăugând că îşi doreşte ca tariful de 1,3 lei pe cursă să fie eliminat.

"Atribuţiile cu modificarea tarifelor în momentul de faţă le are prin contractul de delegare Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Transport Bucureşti-Ilfov (ADITBI). E adevărat, împreună cu colegii mei am gândit un model care să avantajeze utilizatorul frecvent al mijloacelor de transport în comun. La ce ne-am gândit? La faptul că trebui să promovăm abonamentele în defavoarea călătorilor ocazionali. Cetăţenii care circulă zilnic cu transportul în comun trebuie să aibă beneficii, iar aceste beneficii trebuie cuantificate prin calitatea transportului şi prin tarife care să îi avantajeze. În acest sens, avem propuneri şi în aceste zile o să plece către ATDBI şi către primarul general propuneri de tarife şi aici mă refer la tariful pe oră şi tariful pe 90 de minute. De asemenea, dorim implementarea pe modelul european a unor abonamente pe jumătate de an, abonamente anuale cu beneficii majore pentru cetăţean", a spus Adrian Criţ, conform Agerpres. 

Biletul de 1,3 lei, eliminat! 



El a precizat că propunerea STB privind tarifele va intra în dezbatere şi se referă la eliminarea tarifului actual de 1,3 lei pe cursă şi introducerea tarifelor orare şi a abonamentelor, aşa cum există şi în alte capitale europene.

"Ceea ce propunem noi va intra într-o dezbatere, care poate fi efectuată şi prin dumneavoastră. Luând în considerare ce se întâmplă şi în Europa şi luând în considerare tarifele existente în momentul de faţă în municipiile reşedinţă de judeţ, consider că un tarif pentru utilizarea transportului public în decurs de o oră, de circa 3 lei, şi aici este discutabil, ar fi unul corect. De asemenea, pentru favorizarea călătorului care este partenerul nostru, pentru abonamentul anual ar fi corect un preţ de maximum 500 de lei. Aşa am favoriza şi am atrage de partea noastră călătorii fideli", a precizat şeful STB.

Vizavi de transportul de la Aeroportul Otopeni, Criţ a subliniat că integrarea tarifară este un capitol care se ia în discuţie, împreună cu ADITBI, CFR Călători, ceilalţi operatori regionali de pe calea ferată, cu Metrorex, împreună urmând că se ia deciziile care "să avantajeze călătorul".

"Probabil se vor găsi soluţii şi pentru circulaţia pe un interval orar şi pentru abonamente, utilizând mai multe moduri de transport", a adăugat Adrian Criţ.

Știrea inițială

Societatea de Transport București cere creșterea prețului biletelor de transport cu autobuzul, de la 1,3 lei, cât este în prezent o călătorie, la 3 lei / oră, relatează Antena 3. 

Decizia vine după ce bugetul companiei de transport a fost redus drastic după o ședință a Consiliului General al Capitalei. USR a cerut un buget mai mic, precizează sursa citată. 

În consecință, biletele de călătorie vor fi mai scumpe, iar mijloacele de transport vor circula mai rar. 

Bilet prin SMS la STB, valabil 60 de minute din momentul trimiterii mesajului

Un bilet pe o oră costă cât o călătorie, adică 1,3 lei, în prezent. Se numește bilet orar și se plătește electronic. În ora respectivă, un călător poate schimbare un număr nelimitat de mijloace de transport. 

”O călătorie cu mijloacele de transport în comun STB, achitată prin platforme electronice de plată (SMS sau Aplicație), este valabilă timp de o oră din momentul achiziționării și poate fi utilizată pe mai multe mijloace de transport pentru a parcurge traseul. (...). De exemplu, pentru o călătorie urbană, cineva care vrea să meargă de la stația Râul Doamnei la Piața Presei Libere, trebuie să călătorească 3 stații până la Brașov, de acolo schimbă cu tramvaiul 41 pentru a ajunge la destinația finală”, a explicat Nicușor Dan pe Facebook.

Prin urmare, în cazul plății prin sms, trimiteți un sms la 7458 și veți primi un răspuns cu ora până la care puteți călători cu respectivul bilet. Scopul acestei călătorii este încurajarea plății electronice. 

Cine este Adrian Criț, directorul general al STB

Adrian Criț a absolvit în 1998 Facultatea de Inginerie Mecanică, Secția Motoare cu Ardere Internă din cadrul Universității Politehnică București, iar un an mai târziu a finalizat specializarea postuniversitară în cadrul aceleiași instituții de învățământ, cu tema “Termodinamica motoarelor cu ardere internă”.

Și-a început cariera profesională la Registrul Auto Român, unde a fost, pe rând, inginer Bază de Date Tehnice, șef Colectiv Poluare Autoturisme, șef Compartiment Poluare și șef Departament Coordonare Tehnică, Poluare și Consultanță, potrivit click.ro.

În perioada iunie 2010 - noiembrie 2011 Adrian Criț a ocupat funcțiile de director general și președinte al Consiliului de Administrație al Regiei Autonome de Transport București.

Ulterior, în perioada decembrie 2011- iunie 2012 a fost director general și președinte al Consiliului de Conducere al Autorității Metropolitane de Transport București (ATMB), din subordinea Ministerului Transporturilor.

În această calitate, s-a implicat în înființarea AMTB, respectiv elaborarea și punerea în aplicare a legislației pentru înființarea și funcționarea acestei instituții, elaborarea Regulamentului de Organizare și Funcționare, elaborarea Strategiei de Transport pe termen mediu din zona metropolitană București, strategie ce a fost pusă la dispoziția MTI spre aprobare, colaborarea cu experți ai Băncii mondiale prin proiectul PODCA.

După plecarea de la AMTB, Adrian Criț a condus două firme private (Green Cars SRL și Interlogistic AC SRL), iar din iunie 2016 și până în prezent a fost consilier al directorului general al Registrului Auto Român.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel