Black Friday se apropie cu pași repezi, astfel că Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului transmite o serie de sfaturi importante cumpărătorilor. ANPC atrage atenția asupra elementelor asupra cărora cumpărătorii trebuie să fie atenți, dar menționează și detalii despre modul cum poate fi returnat un produs.
Iată sfaturile ANPC:
Vanzarile cu pret redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vanzari promotionale) trebuie sa respecte o serie de reguli de fixare si publicitate a preturilor. Astfel, orice comerciant care anunta o reducere de pret trebuie sa o raporteze la pretul de referinta practicat in acelasi spatiu de vanzare pentru produse identice. Pretul redus trebuie sa fie inferior pretului de referinta. Pretul de referinta reprezinta cel mai scazut pret practicat in acelasi spatiu de vanzare in perioada ultimelor 30 de zile, inainte de data aplicarii pretului redus.
Pentru siguranta cumparaturilor din perioada Black Friday cititi cu atentie caracteristicile produsului si verificati daca acesta corespunde cu adevarat dorintelor si nevoilor dvs.
Pentru cumparaturile online
-Verificati stocul existent;
-Verificati pretul afisat pe site si daca acesta este integral (contine sau nu TVA)
-Verificati daca pretul include si costul de livrare.
-Comerciantul este obligat sa informeze correct si complet consumatorii. Pe website-ul acestuia trebuie publicate o serie de informatii:
-Datele de identificare (denumirea, adresa postala si electronica, numarul de telefon, numarul de inregistrare in registrul societatilor comerciale și cel de inregistrare fiscala etc);
Caracteristicile esentiale ale produsului:
-Pretul cu toate taxele incluse;
-Cheltuielile de livrare, daca este cazul;
-Modalitatile de plata si de livrare;
-Perioada de valabilitate a ofertei sau a pretului;
-Durata minima a contractului, in cazul contractelor care prevad furnizarea curenta sau periodica a unui produs;
-Existenta si modul de exercitare a dreptului de denuntare unilaterala a contractului.
Consumatorul poate contacta comerciantul prin telefon pentru a cere informatii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vanzare sau a conditiilor de livrare; modul in care raspunde la aceste intrebari le poate oferi consumatorilor indicii asupra seriozitatii vanzatorului.
Consumatorul trebuie sa stie ca, din momentul in care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de a denunta contractual si 14 zile pentru a-l returna, daca nu este multumit de el; nu trebuie sa invoce vreun motiv, se arată într-un comunicat al ANPC.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu