Black Friday 2019. Erori de sistem sau strategii de marketing, cert este că, aproape în fiecare an, apar ştiri despre mari magazine online care pun în vânzare telefoane de ultimă generaţie, tablete sau laptopuri la preţuri ridicol de mici, de chiar un leu.
Black Friday 2019. Situaţii de genul acesta sunt întâlnite în România de când vânzările online au crescut iar retailerii şi-au concentrat atenţia spre acest sector al comerţului care devine din ce în ce mai atractiv pentru români. Iar când sunt descoperite aceste erori, unii comercianţi aleg să-şi respecte clienţii şi să onoreze comenzile chiar dacă preţurile sunt greşite, în timp ce alţii refuză să livreze marfa comandată.
Black Friday 2019. O situaţie de acest gen s-a întâmpat în anul 2014, când un mare magazin online a afişat preţuri între 1 şi 8 lei pentru o sumedenie de produse electronice. Atunci, un laptop Ultrabook Dell Studio XPS Duo 12 a fost redus la 3 lei de la 4.796 de lei, un telefon Samsung Galaxy S4 a putut fi cumparat cu un leu, redus de la 1.449 lei, iar un televizor LED Smart TV 3D Philips, 117 cm a fost redus de la 4.246 de lei la 3 lei. Compania a anunţat, atunci, că va onora toate comenzile, indiferent de preţul care a fost afişat pe site.
Black Friday 2019. Pe de altă parte, cei care vor să profite de reducerile de Black friday trebuie să fie atenţi şi la alt aspect: în fiecare an apar pe reţelele sociale exemple de produse care au fost scumpite artificial cu câteva zile înainte de Black friday şi apoi vândute la un preţ, vezi Doamne, mai mic. De subliniat că legislaţia spune că promoţie este atunci când un produs are un preţ mai mic decât cel mai scăzut preţ pe care l-a avut în ultimele 30 de zile, în acel magazin.
Cum trebuie afișat?
Indiferent că este vorba de un magazin online sau de unul clasic, prețul trebuie întotdeauna afișat clar, lizibil, în lei și cu toate taxele incluse (TVA și alte taxe suplimentare, dacă este cazul).
Care sunt regulile privind reducerea de preț?
Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință.
Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de dată aplicării prețului redus.
Orice anunț de reducere de preț exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil și fără echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice:
• fie prin menționarea noului preț lângă prețul anterior, barat;
• fie prin mențiunile "preț nou", "preț vechi" lângă sumele corespunzătoare;
• fie prin menționarea procentului de reducere și a prețului nou care apare lângă prețul anterior, barat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu