Reprezentanţii reţelei Altex au anunţat că, în urma controlului efectuat de ANPC, au fost identificate preţuri greşite la 44 de produse.
UPDATE: ANPC ridică sancțiunea suspendării site-ului Altex, după ce retailer-ul a corectat toate erorile de semnalizare a reducerilor de Black Friday, anunță compania.
Reprezentanţii reţelei Altex au anunţat, joi, într-o conferinţă de presă, că, în urma controlului efectuat de ANPC, au fost identificate preţuri greşite la 44 de produse din cele 1.000 verificate, iar acestea au fost corectate imediat, fiind vorba de o eroare umană.
„Au fost găsite prețuri greșite la 44 de produse din 1.000 verificate. Acestea au fost corectate imediat. Avem 100.000 de articole în oferta, a fost o eroare umană ce s-a intamplat. Noi nu închidem, mâine (vineri - n.r.) e în continuare Black Friday. Am reparat, mai reparăm. Considerăm că ne-am facut treaba şi am reparat. Mai reparăm, dacă mai este nevoie”, au spus reprezentanții companiei, potrivit Mediafax.
Altex a precizat că închiderea activităţii nu ar fi benefice nici consumatorilor, nici salariaţilor, nici businessului.
La începutul acestei săptămâni, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a propus suspendarea temporară a activităţii site-ului altex.ro, acuzând retailerul de practici comerciale incorecte, în contextul Black Friday. Autoritatea a anunţat că a constatat abateri de preţ la unele produse afişate pe site. „Comisarii ANPC au constatat faptul că operatorul economic promova produse ca fiind la reducere de preţ, fără a aplica reducerile din preţul de referinţă (cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus)”, se arată în comunicatul ANPC.
ANPC a înfiinţat, recent, Comandamentul Special Black Friday, care are drept scop supravegherea permanentă a ofertelor cu promoţii, din această perioadă, indiferent de domeniul de activitate. Comandamentul, a cărui strategie de funcţionare a fost stabilită în urma unei videoconferinţe cu toţi comisarii şefi şi comisarii şefi adjuncţi din ţară, este coordonat de Paul Anghel, Director General ANPC.
„Reamintim consumatorilor că vânzările cu preț redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoționale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare și publicitate a prețurilor. Astfel, orice comerciant care anunță o reducere de preț trebuie să o raporteze la prețul de referință practicat în același spațiu de vânzare pentru produse identice. Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință. Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus”, conform ANPC.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News